Akıllı Cep Telefonu Neden Isınır? Neler Yapılabilir?

Gelişen teknolojiyle yüksek donanımlara sahip, büyük ekranlı çok özellikli akıllı telefonlar piyasaya tamamen hakim oldu diyebiliriz. Her yeni çıkan modelin ardından sonraki modelinin sözü geçmeye başlıyor, hızla gelişen özelliklere yetişmeye çalışan teknoloji tutkunları da zorlanıyor eminim. Eskiden bilgisayarda bulamadığımız özellikleri günümüz çağında her telefonda görmek mümkün. Bilgisayarın işlemcisi, belleği ve ekran kartı iyi olsun diye dikkat ederken şimdi yerini son teknoloji telefonlar aldı. 8 çekirdekli 2.4 GHz işlemcili, 8 GB bellekli telefonlara rastlamak mümkün. Bu teknoloji gelişiminde ki yarış durmaksızın ilerleyerek devam ediyor. Telefon neden ısınır gelin hep birlikte bir kaç başlıkla inceleyelim.

akilliceptelefonunedenisinir5

Akıllı cep telefonum neden ısınıyor?

Akıllı cep telefonunun ısınmasının nedeni aslında akıllı olmasından kaynaklanıyor, bunları sırayla yazımda ele alacağım.

Mobil veri açıyorum 3G ile internete bağlanıyorum, fakat telefonum çok ısınıyor. Neden?

Bunun nedeni mobil ağ üzerinden data trafiği, mobil veriyi açıp internette sörf yapmaya başladığınızda, Facebook’ta dolaşmaya başladığınızda aynı zamanda Whatsapp üzerinden yazışıp Swarm üzerinde yer bildirimleri geldiğinde bu normal bir ısınma. Ne kadar çok mobil ağ üzerinde veri transferi olursa telefonunuz o kadar çok ısınacaktır. Yani siz mobil veri hizmetini aktif ettiğiniz andan itibaren ağ yoğun bir trafiğe girecek, Facebook bildirimleri gelecek, Whatsapp’tan yazılanlar gelecek, Swarm yer bildirimleri gelecek, mail bildirimleri gelecek. Kısacası internet üzerinden mobil veri alışverişi yapan her uygulama telefonun bir kat daha ağ trafiğini arttıracağı için o kadar daha çok ısınacaktır. Wireless telefonun daha az ısınmasını sağlar, wifi olan yerlerden mümkün olduğu kadar kablosuz ağı kullanmayı tercih edin. Böylece şarjınız daha fazla gidecektir. Tüm bunlarla birlikte işlemci ve ram gibi donanımlar da yük altına girdiği için bataryadan daha çok enerjiye ihtiyaç duyar ve batarya kısmı ile donanım kısmı da ısınır. Mobil veri hizmetinde şarjınız bu nedenlerden dolayı daha hızlı azalır.

Oyun oynarken telefonum neden çok ısınıyor?

Oyun oynamaya başladığınızda uygulamanın açılmasıyla hemen işlemci, ram ve ekran kartı kendini oyuna göre yormaya başlayacaktır. Özellikle ekran kartı oyunlarda çok ısınmaya sebep olur, bunun nedeni oyun içindeki grafik ve efektlerdir. Ne kadar gerçeğe yakın grafik ve efekt kullanılırsa ekran kartı o görüntüyü ekrana yansıtmak için daha fazla yorulduğundan telefon ısınır. Tüm bunlarla birlikte ihtiyacı olan enerji için bataryaya yüklenir böylece bataryada ısınan donanımla birlikte daha çok ısı ortaya çıkartır. Ayrıca oynadığınız oyun online olması gerekiyorsa, mobil veri ile oyunda online olmak yine ısınmaya, bununla birlikte şarjın daha hızlı azalmasına sebep olur. Oyunlarda online olmanız gerekiyorsa mevcutsa wifi ağını kullanın, mobil veri ile aynı anda oyun oynamak donanımların bataryanıza düşman gibi bakmasıdır.

Şarjdayken telefonum neden ısınıyor?

Şarjda olan telefon kendini toparlaması için dinlenmeye bırakılmış bir varlık gibidir. Eğer siz şarjdayken telefonla oyun oynar veya mobil veri üzerinden internete bağlanırsanız telefonunuz önceki sebeplerden daha hızlı ve daha çok ısınır. Bunun sebebi gerilim ile dolması için bırakılan bataryanın, dinlenmesine izin vermeden bataryanın tekrar tekrar yorulması demektir. Aynı anda hem şarj olup hem de şarjın düşmesi telefonun ısınmasına neden olur. Bunun bir diğer sebebi ise telefon şarj olurken hiç bir şey yapmasanız bile enerjiyle yüklendiğinden zaten ısınmasıdır. Şarj olan her batarya ısınır, birde siz buna mobil veri veya oyunu eklerseniz donanımlarla birlikte tüm telefon aksamı ısınmaya başlar. Böyle durumlarda telefonun yeniden başlaması, açılıp kapanması gibi durumlar görülür.

Isınınca neden telefonum kapanıyor?

Eğer bir akıllı telefon kullanıcısıysanız, telefonunuzu akıllı kullanmalısınız. Isınan her elektronik parçanın ömrü azalır bunu da belirtmek isterim. Telefonda bir elektronik kart ve küçük çip entegrelerden oluşur. İşlemci, ram, ekran kartı, dahili bellek bunların hepsi birer entegredir. Aşırı ısınma gibi durumlarda akıllı telefonlar sistemsel olarak programlandıkları için telefona zarar gelmesin diye belirli bir ısının üstünde kendi kendine kapanabilirler. Aşırı ısınma aynı zamanda telefonların donma ve kasma durumunun daha kısa sürede ortaya çıkmasına neden olur. Çünkü ısınmaya bağlı içindeki elektronik aksam zamanla yorulur, batarya ömrü azalır ve işlemini tam anlamıyla yerine getiremez.akilliceptelefonunedenisinir2

Özetle mobil veriyi kullanmadığınız zamanlarda kapatmanız, hem şarjınızın hem de telefonunuzun ömrünü uzatır. Kablosuz ağ akıllı cep telefonlarının dostudur, aynı zamanda şarj ömrünü de uzatır. Telefon şarjdayken oyun oynamaktan ve mobil veriyi kullanmaktan kaçının, böylece telefonunuzun sağlığını koruyun. Söylentilerde duymuşsunuzdur, telefonunuzu uçak modunda şarj ederseniz daha hızlı şarj olur. Bu söylentinin açıklaması, uçak modunda hat üzerinde bir sinyal alışverişi olmadığından bataryayı yormadan şarj olmasıdır. Bilirsiniz ki eskiden telefonlar kapatılıp şarj edilirdi, bu iki durum aynı yere çıkmaktadır.

Birde ekran parlaklığını dış ortam ışığına göre ayarlarsanız, şarj ömrünüz daha uzun olacaktır.

Umarım açıklayıcı olmuştur, sorularınız varsa konu altında sorabilirsiniz. Sorularınız da lütfen telefon marka modelini yazarsanız daha rahat yardımcı olma şansım olur.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yorumlar (538)

Popüler Yorumlar
  1. Babamın telefonu xiaomi redmi note 6 pro.Oyun felan oynamiyor genelde internette takilir.Babam’ın telefonu ısındığında kapanıyormuş.neden böyle oluyor ve nasıl düzeltebiliriz

  2. Samsung j3 pro 2017 cihazın 1.4 Ghz dört çekirdekli işlemcisi ve 2 gb ram kapasitesi özellikleri günümüz uygulamalarına göre biraz düşük var aşırı yoran oyun ve uygulamalarda veya ısınma durumunda bunu yapabilir. Normal durumda yapıyorsa servise gönderiniz.

Yapılan Yorumlar
  1. teknosadan 3 ay öne tel aldım tel aldım telofonumda herhangi ısınma problemi yaşamıyordum şu iki gündür tel aşırı ısınıyor oyun oynamıyorum sadece karşı tarafı aradığımda 5 dk bile görüşsem tel aşırı ısınıyor yüzümde hissediyorum nedeni ne olabilir yardımcı olursanız sevinirim gereksiz oyun ve alışveriş vs lerim olmuyor.tşk

  2. Benim telefonum s3 mini telefonumun interneti sürekli açık kalıyo wifi ve verisi sürekli açık bu telefondan mı yoksa hattımdan mi kaynaklaniyo ve bu sorunu nasıl çözebilirim

    • Uygulama yöneticisinden hepsi kısmına gel uygulama tercihlerini sıfırlaya bas telefonu yeniden başlatmayı dene. Eğer olmaz ise en yakın servise götürmeni tavsiye ederim.

  3. beni telefonumun duvar kâğıdı kendi kendine deyişiyor nedeni nedir

  4. 2 kere formatladim ama bi faydasi olmadi

    • Yorum arada kalmış kusura bakmayın, bu durum genelde oyun oynarken benimde başıma gelmişti Racing Rivals oynarken üstten bildirim ekranını açıp kapatınca oluyordu buna dikkat etmek gerekiyor.

  5. Merhabalar, ben Samsumg Galaxy S III mini kullanicisiyim öncelikle mobil veri ve wifi otomotik kendi kendine açılıyor sürekli reklam cikiyoo ve kendi kendine bu clean master vb. uygulamaları indiriyor ama ben başka bir sim kart i taktigimda bu sorumu yasamiyorum..!

    • Merhaba, söylediklerine göre cihaza virüs bulaşmış olabilir. Tabi reklamların nerede çıktığına da bağlı, eğer Clean Master programının içinde çıkıyorsa normal çünkü programı yapanlar para kazanmak için reklam yerleştiriyor. Virüste ona göre yazılmış olmalı ki interneti kendi açıp programı download ediyor ardından reklam gösteriyor. Bence tüm cihaz içeriğini yedek alıp formatlamanı tavsiye ederim.

  6. Mrb.
    Benm note II telefonm var mobil veri açık kapalı farketmiyor telefonda konuşurken dahi çok fazla ısınıyor bunun nedeni ne olabilir.

    • Merhaba, konuşmalar da küçükte olsa sürekli şebekeyle alışveriş yapılır cihaz böyle durumlarda ısınır konuşma süresi arttıkça ısınma da artacaktır. Telefonun tüm işlevlerini kapatıp sadece konuşma yapmanızı öneririm.

  7. Telefonumun mobil verisi açıktı ama kullanmıyordum cebimdeydi.Bir süre geçtikten sonra şarjı bitip kapandı.Eve gelip hemen şarja taktım ama telefon açılmadı herhangi bir ışık yanmadı.Bunu nasıl yapabilirim. 1 gündür bekliyorum hala yok açımadı.

    • Cihazı ne olduğunu söyleseniz güzel olurdu, fakat sanırım aşırı ısınmadan dolayı entegrelerinde bir sorun oluştu o yüzden açılmıyor olabilir. Şarjı nasıl hızlı bitti derseniz cebiniz de mobil veri açıkken uygulamalara güncelleme geldi ve otomatik olarak yüklemeye başladıysa sürekli data kullanımından şarjı süzer aynı anda aşırı ısınır. Sorunun böyle bir durumdan olduğunu düşünüyorum.

  8. Merhaba,
    Üç nesil samsung note serilerini kullandıktan sonra ses ve görüntüye imza atmiş dünya devi SONY cihazını almaya eşimle karar verdik. Z3 bizim için uygundu. İki cihazı da aldık ve kullanmaya başladık 5.0.2 sürüm geldi aldığımız akşam yükledik herşey normal işlemcisi ram ekranı hoşumuza gitti birde fotoğraf çekelim dedik otomatik modda bir süre sonra cihazın üst kısmı yani arka üst kısmı ısınmaya başladı samsunglarda böyle bir durum yoktu neyse çekmeye devam ettik ve bir mesaj geldi ”daha fazla çekemessiniz çünkü cihaz ısınıyor çektiğiniz fotoğrafları kaydedip kapanacaktır ” şaka yapıyor sandım ama gerçekti…toplam 30 kare çekmişimdir…eşiminki de aynı maalesef…bu mesajları kaydettim…birde gün ışığında deneyelim dedik gene aynı mesaj ama bu sefer 15 karede geldi…müsade etmiyor…SONY ile mail trafiği başladı yazıyorlar da yazıyorlar matbu yazılar bunlar bana nedenini söylemiyorlar….neyse teknik servise yolladım yazılım güncellemesi yapıldı geri geldi….denedim şimdi biraz daha fazla fotoğraf çekebiliyorum…ama gene ısınıyor…..sizce bu sorun yazılımlamı ilgili sensörlemi ilgili işlemciylemi ilgili bunu sormak istedim…temmuz ayı içersinde yeni sürüm gelecek bunu yüklerken wifi üzerinden değil de pc ye bağlanıp ordan yüklemek daha uygun olurmu?

    Tşekkür ederim

    • Merhaba, bu sorunu son zamanlarda fazla görür oldum. Sebebini kamera, ekran entegresi ve işlemci arasında bir şey oluşturduğunu düşünüyorum. Yani cihaz görüntü işleyip ekrana sunarken ve çekim yaparken o kısımda bir sıkıntı var. Benim kanaatim bu yönde, ayrıca Android Lollipop 5.0.1 geldiğinden bu yana ısınmarlarda artış gözleniyor sistem kaynaklı. Bende S4 kullanıcısıyım şarjı 4.4.2 sürüme göre 2/3 daha az gitmeye başladı ve daha fazla ısınıyor fakat ileri sürüme geçildiğinde geri dönüş yok malesef. Ben 5.0.1 versiyonu wifi üzerinden yükledim, sonra önceki sürüme pcden geçirdim ama olmadığı için yine pcden 5.0.1 attım, yani wifi veya pc üzerinden yüklemek bir şey değiştirmedi.

  9. Bende not 4 var 3 aydır kullanıyorum hiç sıkıntım yoktu geçenlerde telefonuma güncelleme geldi geldikten sonra cihazı ciddi bır şekilde ısınmaya başladı bunun çaresi varmı uygulamalarla ekran yanacak gibi oluyor lütfen yardımcı olun verdiğim paraya yazık 2300

    • Merhaba, böyle güncellemeler de güncelleme paketi her cihazda stabil çalışmayabiliyor veya etkisi çalışma şekli farklı olabiliyor. Aynı sorun benim S4 cihazımda da var şarjıda az gidiyor ama yapacak bir şey yok malesef. Güncelleme yapmış olmasanız bu sorun olmazdı fakat artık geri dönüşü de yok. Her ne olursa olsun bu samsung tarafından gönderilmiş bir güncelleme. İlerleyen zamanlarda gelecek küçük ek paket güncelleme ile sorunun düzeltilmesini bekleyeceksiniz.

  10. Merhaba, telefonum Asus zenfon 6 clash of clans uygulamasını veya herhangi bir oyunu açtıgımda batarya kısmında değilde üstte kamaranın oldugu kısımda elle hissedilecek şekilde bir ısınma oluyor telefonum 1 haftalık sizce normalmidir yoksa servise başvurmamda fayda varmıdır.Yardımcı olursanız sevinirim.Teşekkürler

  11. Selamlar.Ben bir s4 mini kullanıcısıyım ve yaklaşık 1 hafta önce kadar telefonumu kitkat sürümüne güncelledim.Şuan çok fazla ısınma yapıyor ve ısınmanın kaynağını power clean adlı uygulama location services adlı bir sistem parçası olarak gôsterdi.Telefonu şarjdan çıkardığımda elime bile alamıyorum.Günlük kullanımlarımda da böyle oldu.Yardımcı olursanız çok sevinirim.Teşekkürler

    • Merhaba, böyle güncellemelerde güncelleme paketi her cihazda stabil çalışmayabiliyor. Güncelleme yapmış olmasanız bu sorun olmazdı fakat artık geri dönüşü de yok. Şarj olurken cihazlar enerji ile yüklendiğinden ısınma yaparlar. Bahsettiğiniz uygulamamın gösterdiği her ne olursa olsun bu samsung tarafından gönderilmiş bir güncelleme. İlerleyen zamanlarda gelecek küçük ek paket güncelleme ile sorunun düzeltilmesini bekleyeceksiniz.

  12. telefonum lg l70 telefonuma bataryaı taktığım an ön kamera bölümü hemen ısınıyor ve telefonum açılmıyor. Ne yapmalıyım ?

    • Batarya takıldığında bir şey olacağını sanmam, sanırım siz şarj etmekten söz ettiniz. Telefon şardayken hiç bir şekilde ilgilenmeyimiz, interneti uygulamaları kapatınız. Yine ısınıyorsa servise başvurunuz.

    • 30 Ağustos 2016

      Abi selam yeni bir htc desire 820 aldim tlfn 3.5 saatte falan sarj oluyor hele bide sarjda iken kurcalarsam oldugu yerde sayiyor bu makinenin normalde kac saatte sarj olmasi gerekir bana cok uzun geldi bu sure ha bide son %15 ten sonra cok hizli bitiyor sarj. Son olarak telefonu aldigim teknoloji magazasindaki son tlfn oldugundan teşhirdeki tlfnu aldim yetkili sadece 2 hafta teşhirde kaldigini bi sorun olmayacagini soyledi umarim anlatabilmisimdir lutfen bilgi verin servise gondermelimiyim

      • Şarj olma şarj cihazı ve batarya kapasitesine bağlıdır. 15’ten sonra işlem yaparken hızla düşmesi normal.

  13. Telefonum note 3 ve clean master kullanmıyorum telefona zarar verdiğini duydum fakat battery doctor hakkında bir şeyler duymadım ve yükledim acaba bir zararı olurmu ? Birde uygulamada telefonun sıcaklığını gösteriyor bu doğrumudur ?

  14. Merhaba ben iki gün önce sony Z3 aldım. Sistem güncellemeleri yaptım işte ard arda 10-15dk sürdü telefon ısındı. Mesela bugün kamerada farklı çekim modları denerken ısındı anlam veremedim . Wifi dan nete bağlanıyorum şuan telefon ısındı biraz kısa sürede. Ne yapmalıyım geri mi vermem gerek? Telefon yeni olduğu içinde işkillendim. Lütfen yardımcı olun.

    • Merhaba, Sony Xperia Z serisi genellikle diğer akıllı telefonlara göre daha stabil çalışıyorlar, yani seçiminizi iyi yapmışsınız. Android 5.0.1 veya 5.1.0 versiyonları bu gibi cihazlara yüklenmeye başladı, Xperia Z3’te 3 GB rama sahip bir cihaz böylece rahatlıkla güncel sistem gereksinimlerini karşılayacaktır. Tüm uygularamaları aynı anda güncellendiğiniz telefonda ısınma görülmesi normal bir durum. Şöyle ki, hepsini güncellemeye başladığından sırasıyla hiç aralık vermeden indirme işlemi yapar, indirme işlemi biteni yükleme sırasına alır ve yine indirmeye devam eder. Sürekli veri alışverişi olur, aynı anda yüklemede yaptığından işlemcide ısınmalar normaldir. Kamera açık olduğunda işlemci ve ekran entegresi sürekli kameradan gelen görüntüyü işlediği için uzun süreli çekimlerde ısınmalar oluyor. Telefonunuz çok aşırı ısınırsa cihaza zarar gelmesin diye zaten kendini yeniden başlatacaktır. Böyle kapanmalar olmadıkça korkulacak bir durum yoktur.

  15. Merhaba.GM Discovery 2 Mini kullanıcısıyım.Telefonuma güncelleme geldi ve dün güncelledim.Güncelleme öncesi ısınma sorunu yoktu.Şimdi ise interneti kısa süre kullansam bile ısınma oluşuyor.Isınma güncellemeden kaynaklanıyor diye düşünüyorum.Çözümü için ne yapabilirim?

    • Merhaba, bende aynı sorunla karşılaşıp bir önceki sürüme dönmeyi denedim fakat olmuyor. General Mobile şirketinin ek bir güncelleme ile sorunu çözmesini beklemeniz gerekiyor. Üretici ile iletişime geçip sorunu sizde iletiniz ne kadar sorun iletilirse ek güncelleme o kadar erken gelecektir.

  16. Admin teşekkür ederim başka sitelere baktım bi uygulama veya oyun indirdiğinizde uygulamayla uyum sağlanamıyor ve kendi kendini kapatıyor yazıyordu bende dude perfect 2 yi sildim ve olay çözüldü

  17. Merhaba. Ben HTC desire 820, kullanicisiyim telefonun sarji cok cabUk sarji bitiyo genelde WiFi kullaniyorum ama yinede ayni. Acaba bunun batarya sorununu nasil cozebilirim yardimci olursaniz sevinirim

    • Merhaba, ilk başta batarya ömrü için telefonu ne kadar önce aldınız? Batarya şişmiş veya ömrünü yitirmiş olabilir. Eğer yeni ise son zamanlarda Android 5.0 Lollipop’a dair bir güncelleme yaptınız mı? Güncelleme gelmiş ise ilk zamanlar stabilite sorunlarıyla alakalı şarj ömrü değişebiliyor. Bunların haricinde bir durum yoksa, cihazın ekranı 5.5 inç böylelikle en çok şarja etkisi olan ekran parlıklığı ve ne kadar uyanık kaldığıdır. Özellik olarak var ise ekran parlaklığı ortanın altı derecede otomatik olarak seçiniz. Yani tam parlaklık yerine, görebileceğiniz şekilde manuel olarak ayarlayınız. Her ne kadar wifi kullansanız bile uyanık kaldığı zamanlarda yüksek performans gerektiren oyun gibi uygulamalar kullandığınızda şarjı etkileyecektir.

  18. Merhabalar. General mobile discovery 2 mini kullanicisiyim. Telefonun tasarimindan tutunda sarj omru, oyun oynarken asiri isinma yapmasi ya da donmamasi, Pratik kullanimi gibi bir cok özelliginden dolayi telefondan cok memnunum. Tek sikayetim, son bir kac haftadir ekrani uyku moduna alip tekrar guc tusuna basip actigimda ekran bir sure ya da hic gelmiyor. Aslinda bu durumun nedeninin, yeni aldigim 8 gb hafiza karti olabilecegini dusunuyorum ama yine de emin degilim. Fabrika ayarlarina geri donsem ya da tele format atsam bu durum duzelir mi?

    • Merhaba, cihazı fabrika ayarlarına geri döndürmek sadece kişisel ayarları değiştireceğinden fazla fark eden bir durum olmayacaktır. Format atmanızda ilk zamanlar cihaz kendine gelir fakat kullandığınız programları yükleyip, programlarca ön bellekleme oluştuğunda yine aynı durum olacağını düşünüyorum. Eğer garantisi devam ediyor ise üretici veya garanti kapsamında olan firmayı arayınız, sorunu iletiniz. Gerekli prosedürleri size ileteceklerdir.

  19. Merhaba benim s3üm var ve internetten video izliyordum yani telefonum ısınınca korktum artık izlemiyorum şarjım çabuk bitiyordu bende sıklıkla şarja takıyordum açıçası ve şarj aletim şuan telefonumu şarja taktığım zaman ısınıyor ne yapmalıyım?

    • Merhaba, şarj aletleri şarj ederken ısınır bu çok normal bir durum. Şarjda olduğunda telefonla ilgilenince daha çok ısınırlar. Çünkü şarj ederken yeniden boşaltma durumu ortaya çıkıyor. bazı telefonlar şarjda olduğunda direk güçünü şarj aletinden alır bu da şarj aletinin aşırı ısınmasına yol açar. Telefonla ilgilenmeyerek şarj ediniz, böyle şarj olduğunda olan şarj aleti ısınması normaldir. Korkulacak bir durum yok.

  20. Telefon z2 yeni.aldım kendi kendine kapanıp açılıyor biraz fazla oynuyorum ne yapabilirim ekran kartı veya ram yanmış olabilir mi ?

    • Hayır ram veya ekran kartı yanma gibi bir durum olamaz. Öyle olsa açılmazdı yada ekrana görüntü vermezdi. Büyük ihtimal aşırı ısındığından açılıp kapanıyor. Koruma amaçlı belli bir ısıyı geçince kapanıp açılmalar olur. Fakat durum böyle devam ettikçe açılmaya da bilir.

  21. Iyi gunler. Onceki yorumlarda ifade etmissiniz. Fakat sormak istedim. Lg g3 32 gb aldim. 15 gun hic ısınma sorunu yaşamadım. Fakat 3 gundur 15 dk bile kullansam ısınıyor. Mobil veri cok az kullanırım. Wifi ile baglanirim genelde. Hic oyun oynamıyorum. Video cok izlemem. Indirme yapmiyorum . sadece nette geziniyorum. Bu sorun tel otomatik güncelleme istedi. Tamamlandıktan sonraki surecte sanki ısınma arttı. Su an mesela yarım saattir wifi ile netteyim. Fakat cihaz cok sıcak.teşekkür ederim şimdiden cvp icin.

    • Merhaba Belma Hanım, cihazınıza Android 5.0 Lollipop sürümü gelmiş olabilir. Buna bağlı olarak şarj ve ısınma sorunlarıyla karşılaşabilirsiniz. Lg şirketi bunu düzeltmek için bir ufak bir güncelleme daha getirebilir. Haricinde telefonda yüklü olan uygulamalar otomatik güncelleniyorsa güncelleme anında ısınma yaşanabilir.

      • Teşekkür ederim cvp icin. 5.0 teli aldigimda yüklüydü. Daha sonra bircok güncelleme oldu. Ama ısınma cok fazla maalesef. 20 dakikadır kullaniyorum su an fakat ısınma çok fazla.

        • Teşekkür ederim cvp icin. 5.0 teli aldigimda yüklüydü. Daha sonra bircok güncelleme oldu. Ama ısınma cok fazla maalesef. 20 dakikadır kullaniyorum su an fakat ısınma çok fazla.sorguladimda şöyle yaziyor: mevcut OS sürümünde son yazılımı kullanıyorsunuz

  22. 08 Haziran 2015

    Ben samsung galaxy grand neo kullanicisiyim. Simdiye kadar hic isinma yapmamisti ama dun aksam telefonu yastigimin altina koydum sarji % 94 du sabah kalktigimda cok isinmisti ve sarji% 67 idi. Bu durumun sebebi nedir

    • Öncelike telefonu yastığınızın altına koymanız hem sizin için zararlıdır, hemde telefon için. Telefon kapanmadığı sürece işlem yapan bir mekanizma sürekli uygulamaları hafızasında önbellekler. Eğer yatmadan önce mobil veriniz veya internetiniz açık kaldıysa bunun etkisi vardır. Bir diğeri ise yastığın altında hava ile teması olmadığı için ısınmanın şarja etkisi olmuştur. İnternetiniz açık olup wifi üzerinden bile bağlanıyor olsa telefonlar uygulamaları play store üzerinden otomatik güncellerken kesinlikle ısınır böyle bir durum olmuş olabilir.

  23. benim telefonum S3 mini yeni aldım ama şarjı çabuk bitiyor ve arkası ısınıyor.hatta bazen telefonum şarjı 100/100 kaldırıyorum sonra baktıgımda sarjı /95 olduğunu görüyorum bazende /80 ne yapabilirim ( arka planda calışan uygulamaları kapatıyorum)

    • ve teledonun daha hızlı olması için uygulamalar var onlar gerçekten işe yarıyor mu yarıyorsa siz hangisini tavsiye ediyorsunuz

      • Her elektronik cihazda olduğu gibi her telefonunda bir kapasitesi vardır, yani maksimum çalışacağı işlem yapacağı hız bellidir bu donanımsal olduğundan program ile hız katılamaz. Clean Master gibi benzeri programlar önbelleklenen verileri siler veya ramde yer tutan uygulamaları kapatır. Bunu elle yapmakta mümkündür fakat telefon kapatsanız bile yeniden kullanıdığınızda o programı çalıştırmaya devam eder. Bunun nedeni ise kullandığınız programı yeniden açarken daha hızlı açması içindir. Yani hızlandıran programlar benim gözümde tamamen gereksiz ve reklam amaçlıdır. Hiç birini tavsiye etmiyorum, telefonda fazladan uygulama çalıştığı için yararından çok şarj ve performans konusunda zararı olduğu düşüncesindeyim.

    • Merhaba, arka planda çalışan uygulamaları kapatıyorsunuz fakat internet erişiminiz sürekli açıksa ve 3G üzerinden kullanıyorsanız facebook, instagram, whatsapp, swarm gibi uygulamalara aradan sürekli internete bağlanır. Bildirimler veya mesajlar alırlar, bir diğeri ise konum servisiniz swarm gibi uygulamalar için sürekli açıksa bu durumda şarj harcayan yönlerden bir tanesi. Kullanım esnasında gün ışığına göre ekran parlaklığını otomatik olarak ayarlarsanız bir nebzede olsa şarja artı yönde etkisi olur.

  24. Merhabalar
    ben samsung galaxy not 3 n9000 kullanıcısıyım telefonum 2. El ama az kullanılmış.Ben genellikle telimde oyun oynar,video izler, sosyal medyada gezerim ama telefonum çok ısınıyor bunu engellemek için ekran parlaklığını düşürüyorum zaten mobil veri kullanmıyorum ama oyunu hızlı açıyor kasmıyor fazla ama açana kadar ısınıyor ne yapabilirim yardıma ihtiyacım var.

    • Merhaba Emirhan, ısınma olması her akıllı telefon için artık normal bir durum. Çünkü tüm akıllı telefonlar ısınmaya yapıyor, cihazlarda bu ısınmalara dayanıklı olarak üretiliyorlar. Isınmaması için yaptıklarının çoğundan vazgeçmen gerekir. Ama öyle bir şey olmayacağı için ısınma ortaya çıkması akıllı telefonlar için standart bir boyut aldı. Çok aşırı ısınma olmadığı sürece korkulacak bir durum yok. Zaten çok aşırı ısındığında cihaz kendini korumak için yeniden başlatıyor.

  25. Merhaba benim telefonum lg g2 dun telefonumla surekli oyun internete girdim ara ara sarja taktim ama %40 i gecmedi hic hep cikardim gece sarja taktim 7 saat sarjda kaldi ama hala %95 ti normalde 1 2 saate dolardi sonra cikardim ve durduk yere asiri isindi sarjda degilken ve elimde de degildi. Sizce napmaliyim?

    • Merhaba, öyle yapman hiç iyi olmamım yazımda da belirtmiştim. Şarja tak çıkar veya şarjdayken telefonla ilgilenmek cihaz için hiç iyi olmuyor. Sende olduğu gibi sonuçları olabiliyor. Telefon şarjını kapanana kadar bitir, sonra hiç açmadan şarja tak tam dolsun. Sonrada bitmeden kesinlikle tak çıkar yapma yada şarjdayken oynama. Haftad bir kez tamamen kapanana kadar şarjı bitir ve tam doldur.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir