Akıllı Cep Telefonu Neden Isınır? Neler Yapılabilir?

Gelişen teknolojiyle yüksek donanımlara sahip, büyük ekranlı çok özellikli akıllı telefonlar piyasaya tamamen hakim oldu diyebiliriz. Her yeni çıkan modelin ardından sonraki modelinin sözü geçmeye başlıyor, hızla gelişen özelliklere yetişmeye çalışan teknoloji tutkunları da zorlanıyor eminim. Eskiden bilgisayarda bulamadığımız özellikleri günümüz çağında her telefonda görmek mümkün. Bilgisayarın işlemcisi, belleği ve ekran kartı iyi olsun diye dikkat ederken şimdi yerini son teknoloji telefonlar aldı. 8 çekirdekli 2.4 GHz işlemcili, 8 GB bellekli telefonlara rastlamak mümkün. Bu teknoloji gelişiminde ki yarış durmaksızın ilerleyerek devam ediyor. Telefon neden ısınır gelin hep birlikte bir kaç başlıkla inceleyelim.

akilliceptelefonunedenisinir5

Akıllı cep telefonum neden ısınıyor?

Akıllı cep telefonunun ısınmasının nedeni aslında akıllı olmasından kaynaklanıyor, bunları sırayla yazımda ele alacağım.

Mobil veri açıyorum 3G ile internete bağlanıyorum, fakat telefonum çok ısınıyor. Neden?

Bunun nedeni mobil ağ üzerinden data trafiği, mobil veriyi açıp internette sörf yapmaya başladığınızda, Facebook’ta dolaşmaya başladığınızda aynı zamanda Whatsapp üzerinden yazışıp Swarm üzerinde yer bildirimleri geldiğinde bu normal bir ısınma. Ne kadar çok mobil ağ üzerinde veri transferi olursa telefonunuz o kadar çok ısınacaktır. Yani siz mobil veri hizmetini aktif ettiğiniz andan itibaren ağ yoğun bir trafiğe girecek, Facebook bildirimleri gelecek, Whatsapp’tan yazılanlar gelecek, Swarm yer bildirimleri gelecek, mail bildirimleri gelecek. Kısacası internet üzerinden mobil veri alışverişi yapan her uygulama telefonun bir kat daha ağ trafiğini arttıracağı için o kadar daha çok ısınacaktır. Wireless telefonun daha az ısınmasını sağlar, wifi olan yerlerden mümkün olduğu kadar kablosuz ağı kullanmayı tercih edin. Böylece şarjınız daha fazla gidecektir. Tüm bunlarla birlikte işlemci ve ram gibi donanımlar da yük altına girdiği için bataryadan daha çok enerjiye ihtiyaç duyar ve batarya kısmı ile donanım kısmı da ısınır. Mobil veri hizmetinde şarjınız bu nedenlerden dolayı daha hızlı azalır.

Oyun oynarken telefonum neden çok ısınıyor?

Oyun oynamaya başladığınızda uygulamanın açılmasıyla hemen işlemci, ram ve ekran kartı kendini oyuna göre yormaya başlayacaktır. Özellikle ekran kartı oyunlarda çok ısınmaya sebep olur, bunun nedeni oyun içindeki grafik ve efektlerdir. Ne kadar gerçeğe yakın grafik ve efekt kullanılırsa ekran kartı o görüntüyü ekrana yansıtmak için daha fazla yorulduğundan telefon ısınır. Tüm bunlarla birlikte ihtiyacı olan enerji için bataryaya yüklenir böylece bataryada ısınan donanımla birlikte daha çok ısı ortaya çıkartır. Ayrıca oynadığınız oyun online olması gerekiyorsa, mobil veri ile oyunda online olmak yine ısınmaya, bununla birlikte şarjın daha hızlı azalmasına sebep olur. Oyunlarda online olmanız gerekiyorsa mevcutsa wifi ağını kullanın, mobil veri ile aynı anda oyun oynamak donanımların bataryanıza düşman gibi bakmasıdır.

Şarjdayken telefonum neden ısınıyor?

Şarjda olan telefon kendini toparlaması için dinlenmeye bırakılmış bir varlık gibidir. Eğer siz şarjdayken telefonla oyun oynar veya mobil veri üzerinden internete bağlanırsanız telefonunuz önceki sebeplerden daha hızlı ve daha çok ısınır. Bunun sebebi gerilim ile dolması için bırakılan bataryanın, dinlenmesine izin vermeden bataryanın tekrar tekrar yorulması demektir. Aynı anda hem şarj olup hem de şarjın düşmesi telefonun ısınmasına neden olur. Bunun bir diğer sebebi ise telefon şarj olurken hiç bir şey yapmasanız bile enerjiyle yüklendiğinden zaten ısınmasıdır. Şarj olan her batarya ısınır, birde siz buna mobil veri veya oyunu eklerseniz donanımlarla birlikte tüm telefon aksamı ısınmaya başlar. Böyle durumlarda telefonun yeniden başlaması, açılıp kapanması gibi durumlar görülür.

Isınınca neden telefonum kapanıyor?

Eğer bir akıllı telefon kullanıcısıysanız, telefonunuzu akıllı kullanmalısınız. Isınan her elektronik parçanın ömrü azalır bunu da belirtmek isterim. Telefonda bir elektronik kart ve küçük çip entegrelerden oluşur. İşlemci, ram, ekran kartı, dahili bellek bunların hepsi birer entegredir. Aşırı ısınma gibi durumlarda akıllı telefonlar sistemsel olarak programlandıkları için telefona zarar gelmesin diye belirli bir ısının üstünde kendi kendine kapanabilirler. Aşırı ısınma aynı zamanda telefonların donma ve kasma durumunun daha kısa sürede ortaya çıkmasına neden olur. Çünkü ısınmaya bağlı içindeki elektronik aksam zamanla yorulur, batarya ömrü azalır ve işlemini tam anlamıyla yerine getiremez.akilliceptelefonunedenisinir2

Özetle mobil veriyi kullanmadığınız zamanlarda kapatmanız, hem şarjınızın hem de telefonunuzun ömrünü uzatır. Kablosuz ağ akıllı cep telefonlarının dostudur, aynı zamanda şarj ömrünü de uzatır. Telefon şarjdayken oyun oynamaktan ve mobil veriyi kullanmaktan kaçının, böylece telefonunuzun sağlığını koruyun. Söylentilerde duymuşsunuzdur, telefonunuzu uçak modunda şarj ederseniz daha hızlı şarj olur. Bu söylentinin açıklaması, uçak modunda hat üzerinde bir sinyal alışverişi olmadığından bataryayı yormadan şarj olmasıdır. Bilirsiniz ki eskiden telefonlar kapatılıp şarj edilirdi, bu iki durum aynı yere çıkmaktadır.

Birde ekran parlaklığını dış ortam ışığına göre ayarlarsanız, şarj ömrünüz daha uzun olacaktır.

Umarım açıklayıcı olmuştur, sorularınız varsa konu altında sorabilirsiniz. Sorularınız da lütfen telefon marka modelini yazarsanız daha rahat yardımcı olma şansım olur.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yorumlar (538)

Popüler Yorumlar
  1. Babamın telefonu xiaomi redmi note 6 pro.Oyun felan oynamiyor genelde internette takilir.Babam’ın telefonu ısındığında kapanıyormuş.neden böyle oluyor ve nasıl düzeltebiliriz

  2. Samsung j3 pro 2017 cihazın 1.4 Ghz dört çekirdekli işlemcisi ve 2 gb ram kapasitesi özellikleri günümüz uygulamalarına göre biraz düşük var aşırı yoran oyun ve uygulamalarda veya ısınma durumunda bunu yapabilir. Normal durumda yapıyorsa servise gönderiniz.

Yapılan Yorumlar
  1. Genelde wifi hic kapali olmaz ve wifi uzerinden online oyun oyanirim bir akrabam cok uygulama yuklu oldugunu tahmin ettim ve birazini sildim suan pek birsey olmuyor

  2. Merhaba ben samsung galaxy trend plus kullaniyorum ve bugun telefonum sık sık arayla asiri derecede isindi dediginiz gibi mobil verim hic acik degildi nedeni sizce ne olabilir

    • Merhaba, mobil veri açık değildi fakat bunun haricinde telefonla yaptığınız işlemler nelerdir? Açıkça belirtmediğiniz sürece size yardımcı olmam zor. Ama telefon konuşma yapıldığında, oyun oynandığında ve sürekli kullanımda da ısınınabilir. Böyle ince ayrıntıları söyleyebilirseniz yardımcı olmam kolaylaşır.

  3. Merhaba, ben s3 kullanıcısıyım. telefonun arka kısmının terlediğini farkettim. özellikle sarj ederken uzun süre dokunmuyorum. sonra telefonu bi kaldırıp arkasına bakınca ıslak olduğunu görüyorum. bunun dışında artık telefonum eskisinden çok daha yavaş sarj oluyor. çok çabuk ısınıyor. Bazen telefon kendi kendine kapanıyor ve açıldığında sarj yüzdesi baya bi düşmüş oluyor. (sarj cihazım orjinal) neden kaynaklabilir?

    • Merhaba, telefonun arka kısmı terleme yaptığına göre bataryanın şişmiş olup içindeki kimyasaldan olma ihtimalini yüksek gördüm. Şarj tutmaması, şarj sorunlarına ve açılıp kapanmasına da bakılırsa orjinal yeni bir batarya almanızı tavsiye ederim.

  4. 15 Mayıs 2015

    Merhabalar ben samsung galaxy s4 kullanıyorum telefonu alalı çok uzun zaman olmadı yazınızı okudum fakat benim telefonum bir kaç defa şarj da veya mobil veriye bağlı olmadığı halde kendi kendine ısındı örneğin akşam şarja takmıştım şarjı yüzdeyüz iken şarjdan çıkarıp uyuduktan sonra sabah şarjım hiç kullanmadığım halde 64 olmuş ve telefon ısınmış sizce bunun nedeni ne olabilir ne yapmalıyım arka plan da uygulama da çalışmıyordu ayrıca

    • Merhaba, bende Galaxy S4 kullanıcısıyım dün akşam gereksiz ısınma gibi bir durum olunca telefonu yeniden başlattım kendini toparladı. Telefon hızlandırı veya şarj uzatma gibi gereksiz uygulamalar kullanmayınız, kullanıyorsanız siliniz sonrasında yeniden başlatınız. Ayrıca arka planda uygulama çalışmıyordu demişsiniz fakat arka planda yüklü olan tüm uygulamalar sürekli çalışır.

  5. ben samsung galaxy s3 kullanıcısıyım. Telefonumda uygulamayı açıyorum birden bire uygulama kapanıyor.(ve bu çok sık oluyor.) sarj cihazım yeni olduğu halde çok yavaş sarj oluyor. telefon en ufak bir darbede yada donunca kendi kendine kapanıp açılıyor ve sarj yüzdem 20 30 oranında düşüyor. çok ısınıyor( oyun oynamıyorum. telefonu açıp 5 dakka kullanır kullanmaz nerdeyse elimi yakcak derecede ısınıyor.) kapağı çıkarınca içinde bir iki kerede su gördüm.
    yardımcı olun lütfen??!!

    • Merhaba, telefonunuza sıvı temasından dolayı arıza meydana gelmiş olması muhtemel. Uygulama kapanması uygulamaların güncel veya stabil çalışmamasından kaynaklı olabilir. Orjinal şarj cihazı kullanmaya özen göstermelisiniz. Uygulama haricinde diğer tüm sorunlar sıvı teması olmasından dolayı olabilir cihazınızı servise göstermenizde fayda olacaktır. Yoksa tamamen bozulabilir geç olmadan arızayı güzelce anlatarak başvurmalısınız.

  6. Cevabınız için teşekkür ederim..
    Telefonu elime alıyorum mobil veriyi açıyorum 3-5 dk ya telefon hemen ısınıyo eskiden böyle değildi bunun sebebi nedir ?

    • Eskiden daha az uygulama kullanıyor olabilirsiniz, uygulamalar arttıkça telefon her uygulama için internet trafiği oluşturuyor o yüzden olabilir.

  7. Merhaba yazdiginiz yazilarda hep ayni seyleri tekrar ediyorsunuz ben bi konuya aciklik getirim. S4 ve S4 mini modellerini alan kullanicilardan %65 in uzerinde isinma ile alakali sikayet aldiklarini samsung acikladi . Bu durum kullanicilara sikayet hakki dogurmaktadir tuketici haklari dernegine basvurmalarini rica ederim

    • Merhaba, akıllı telefonlar hakkında üst düzey bilginiz varsa bunları paylaşmak için sizde bir site açıp sorulara cevap verebilirsiniz. Samsung bence belli modellerde değil çoğu modeliyle alakalı ısınma şikayetleri alıyor. Çünkü akıllı telefonların %85 – %90’ı ısınmaya mahkumdur. Sadece Galaxy S4 ve S4 Mini daha fazla ısınıyor diye bir şey söz konusu olamaz her akıllı telefon ısınır. Bu yüzden cevaplarım sürekli aynı doğrultudadır.

  8. Merhabalar . Ben toplamda 8 aydır note 3 kullanıyorum . Genelde oyun oynarken telefon ısınıyor ama zaten cevabını vermiştin iz teskekurler :)

  9. merhaba
    telefonumu az bir sürü güneşte unuttum ve elıme alıdıgımda telefonun açılıp kendı kendıne kapanmasını farkettim
    bu sorun uzun süre devam ediyor bataryayı çıkarıp tekrar yerleştiriyorum ve telefon açılıp kapanıyor sebebi ne olabilir ?

    • Telefon güneşinde etkisiyle aşırı ısınıp ciplerine zarar vermiş olabilir. Sorun yüksek olasıkla donanımla alakalıdır.

  10. 05 Mayıs 2015

    Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler ben bu aralar bı telefon almak ıstıyorum ama cok oyun oynuyorum sizce az ısınan bı telefonu nasıl seçebilirim..?

    • Merhaba, malesef çok oyun oynayıpta az ısınan bir telefon daha üretilmedi diye biliyorum. Kısacası her akıllı telefon ısınmaya mahkumdur.

  11. Merhaba benim telefonum s3 neo google, youtube yada facebook a giriş yaptıktan 5-10 dk sonra ısınmaya başlıyor dün gece bataryası çıkartıp sabaha kadar öyle beklentim ilerki zamanlarda sorun olurmu

    • Merhaba, cihazınızın ısınmaya başlaması normal çünkü data alışverişi yapıyor. Bu işlem telefonun bir çok aksamının çalışması anlamına geliyor. Aşırı ısınmadığı sürece korkacak bir durum yok, rahatlıkla kullanabilirsiniz.

  12. Meraba ben samsung galaxy S4 kullanıcısıyım. Telefonla fazla uğraşıyorum. telefonum 6-7 aylık. Telefonu gece şarja takiyorum sabah aliyorum öğleye kadar anca yetiyo %100 sarj ve telefon fazla ısıniyor. mobil veriyi kullaniyorum ve güc tasarruf modu acık telefonda kullanmadıgımız uygulamalar sarj yiyomu ??
    Yardımcı olursanız sevinirim..

    • Merhaba, aynı cihazı bende kullanıyorum. Bazı Galaxy S4 modellerinin bataryası şişebiliyor, önce bataryanın şişkin olup olmadığına bakmalısınız. Eğer bataryanış şişmiş ise en yakın Samsung Yetkili Servisine gidip ücretsiz yeni bataryanızı alabilirsiniz. Haricinde böyle bir durum söz konusu değilse tabiki cihazdaki gereksiz, özellikle internet üzerinden çalışan uygulamalar telefonu arka planda yorar. Mobil veriyi sürekli aktif olarak kullanmakta şarj ömrünü kısaltan faktörlerden biridir, eğer varsa wifi kullanmalısınız. Aşırı uğraştığınızı belirtmişsiniz, zaten aşırı uğraşılan bir cihazın ısınması çok normaldir.

  13. İyi günler .casper via v5. Yelefon aldim.yeni cep telefonun dun elime ulaştı. Fakat bugün telefonda konuşurken telefonun ısındı ve sim algılanamadı 10 dk içinde 2_3 kez bu şekilde oldu bir sonra telefonu denemek için yaklaşık 2 saat görüşme yaptim öyle bir sorun yaşamadım.acaba ilerde bu sorunu tekrar yaşar mıyım yoksa iade mi etsem

    • Merhaba, telefon şarjda iken kesinlikle görüşme yapmayınız, haricinde görüşmelerde internetinizi kapatıp öyle görüşme yapmanızı öneririm. Bunları uyguladığınız takdirde yine aynı sorunla karşılaşırsanız garanti için servise göndermeniz uygun olacaktır.

  14. 27 Nisan 2015

    Merhaba ben s3 kullanıyorum(i9300) telefonu yaklaşık 6 ay once aldım. Bir ay kadar önce telefon şarjı % 3 lere gelince ekranda titreme oluyordu beyaz beyaz çizgiler gelip gidiyordu. Sonra bu yüzde arttı % 8 lerde ekranda titreme başladı sonra % 20 de titreme olmaya başladı ve sarj hızla % 10 lara kadar iniyordu yine o civarlarda telefon kendi kendine kapanıyordu bu yüzde sürekli arttı şimdi % 60 65 lerde bile oluyor ve titreme olunca sebeke falan da gidiyor sonrasında telefon kapanıyor bunun bir çözümü yok mudur ne yapmalıyım bir de 3g ile internete bağlanırken bazen mobil veri gidiyor 10 15 sn sonra tekrar geliyor bu da bataryadan kaynaklanıyor olabilir mi yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.

    • Merhaba, cihazınız halen garanti kapsamında ise sorunlarınızı belirterek göndermenizi tavsiye ederim. Sorunun donanım kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Yani ekran kartı çipinde ve diğer entegrelerde ısınmayla sorunlar oluyor gibi görülüyor.

  15. 27 Nisan 2015

    Telefon um internette girince çok ısiniyor sebep ne acep Tlf general mobildir

  16. Merhabalar yurt dışından iki adet İphone 6 aldım eşime ve kendime yalnız telefonlarda oyun oynarken ve yüksek sesle video izlerken ısınma oluyor.Normal zamanlarda yani şarj olurken konuşurken ısınma yok.Lütfen yardımcı olurmusunuz

    • Merhaba, oyunu oynarken telefonun işlemcisi ve grafik kartı işlem yaptığından ısınma olması normal. Aynı şekilde video izlerken grafik kartı aktif olarak çalıştığı için ısınıyor. Şarj olurken telefonla ilgili olmadığınızdan ve bir işlem yapmadığından ısınmıyor. Uzun soluklu oyunlar oynamayı tavsiye etmem, fakat video izlerken ısınması biraz tuhaf geldi bana, İphone üzerinde tecrübe sahibi olmadığım için bu konu üzerinde pek bir şey diyemeyeceğim. Videoları mobil ağ ile internet üzerinden izliyorsanız bu durum oluşması ağ trafiğinden dolayı normal, çünkü mobil ağ ile sürekli data alışverişi yaptığından ısı ortaya çıkıyor.

  17. 25 Nisan 2015

    1 hafta önce lg g3 d855tr model telefon aldım telefonda 10-15dk internette dolaşırken bile batarya sıcaklığı 32-33-34 derece işlemci sıcaklığı 50-55-60 dereceye geliyor telefonu pazartesi servise göndermeyi düşünüyorum sıcaklıklar araştırdığıma göre normal değil sizce normalmi ne yapmalıyım? 4K video 13-14dk çekmiştim 3-4 parça şeklinde batarya sıcaklığı 45i gördü işlemci sıcaklığı 70in üzerindeydi servise gönderirsem yeni ürün gelir mi eğer servise göndermem gerekiyorsa şikayet bölümünde neler yazmalıyım ? Şimdiden teşekkürler

    • Merhaba, daha önce LG G3’ün ısınma konusunda şikayetlerini duymuştum. Bu modelde ısınma sorunu kronik gibi görülüyordu. Evet sıcaklıklar normal değil o sıcaklık değerlerinden biraz daha çalışmaya devam ederse telefon zarar görebilir dikkat ediniz. Şikayet bölümünde burada belirttiğiniz gibi ince noktaları yazabilirsiniz, cihaz sorun görülürse zaten değişimi yapılır servis durumunu takip etmenizi öneririm. Yani ücrete tabi olarak sizden habersiz bir işlem yapılmaması üzerine not yazabilirsiniz. Size gösterilen sorun için de dikkatli olunuz.

  18. Merhaba. Ben note 4 kullanıyorum alalı iki hafta oldu. Telefonumu cok seviyorum fakat cok ısınıyor. Clean master uygulamasını telefonu aldığımda indirmistim. Elbette yardımı oluyor telefonum ısındıgında sogutuyor ama tam deil. Telefonumu nasıl sogutabilirim yardımcı olurmusunuz ?

    • Merhaba Gözde, Clean Master gibi programların telefonuna bir katkısı yoktur. Aksine telefonun arka planında çalışarak yorarlar ve ısınmasına daha çok katkıları olur. Benzeri programaların yaptığını telefondan yapman mümkün. Programı kaldırmanı öneririm Clean Master, Battery Saver ve Battery Doctor gibi programlar aslında home tuşuna uzun bastığınızda en soldan girilen yöneticideki ram belleğini ve Ayarlar > Daha Fazla > Kayıt Yeri olan kısımda önbelleklenen bölümünü siler. Bunları elle arada bir yapabilirsiniz, programla bir soğutma mümkün değildir, telefonla ilgilenmeyi bıraktığınız zaman yapısı gereği hemen soğumaya başlar. Sıcaklığı bu yazdımda tavsiye ettiğim CPU-Z programı ile görüntüleyebilirsiniz.

  19. Merhaba ben grand neo kullanıcısının telefonunda wi-fi yi açtığımda 5-10 saniye sonra mobil veri kendi kendine aktif hale geliyor ve wi-fi devre dışı kalıyor ne yapabilirdim lütfen yardımcı olurmusunuz

    • Durumun tam neticesini anlamadığı belirteyim fakat bazen oyunlara giriş çıkışlarda bunu yapabiliyor android cihazlar. Ayrıca mobil veri ve wifi aynı anda açık olursa hangi servis daha sağlıklı ise telefon onu seçecektir. Yani wifi çekmediği yerlerde otomatik olarak mobil veriye geçer, wifi olduğu alanlarda mobil veriden ayrılarak wifi ağından devam eder.

  20. Merhaba benim telefonum s4. Telefonumu alalı 5 ay falan oldu bu zamana kadar memnundum ama telefon yazılım güncellemesi yaptıktan sonra aşırı ısınmaya başladı daha elime alıp wifi yi açtığım gibi aşırı ısınıyor. Telefonunun hafızası da dolu değil ne yapmam gerekiyor acaba?

    • Şevval Hanım, bende S4 kullanıcısıyım, öncelikle telefonda gereksiz uygulamalar barındırmayın. Telefonu hızlandırma yada soğutma gibi uygulamaların aslı yoktur. Normal şekilde cihaz aşırı ısınma yapmaz, kendi cihazımdan biliyorum. Fakat özellikle şarj olurken telefon ile ilgilenmeyiniz, wifi gerektiren oyun oynarsanız oda ısınmaya sebep olur. Fakat facebook veya normal internet üzerinde gezinmeler telefonda aşırı ısınma ortaya çıkarmaz. Bazı zamanlarda ise gelen android güncellemesi ile bazı sorunlar olabiliyor, oradan kaynaklı olabilir.

  21. Yani 32 gb lada oyun oynayamayacaksam uygulama indirmeyeceksem bu telefonla napilir?daha once isinmiyordu simdi isiniyor bu bir sorun mu sizce ?

  22. Merhaba. Ben daha 3 gunluk g3 32 gb kullanicisiyim 1 gun once wifiye baglanarak yaklasik 40 sarkiyi birden indirdim bu tabiki normal ancak simdi internete en ufak birsey icin bile girsem hemen isiniyor daha once hic ama hic isinma olmuyordu napabilirim? Bence daha once isinma olmadigi icin simdi olmasi anormal gibi geliyor. Ne dusunuyorsunuz? Iyi gunler..

    • Merhaba, wifi üzerinden veri transferinizde aşırı ısınma olmaz. Fakat hattınız üzerinden olan mobil veri kullanımında daha fazla ısınma olur bunu dikkate almanız gerekir. Haricinden genel olarak Lg G3 modelinde bir ısınma problemi olduğu bilinir. Bu durumu en aza indirgemek için, oyunlar gibi yüksek işlem gerektiren şeyleri uzun süre kullanmaktan kaçının, uzun süre video izlemenizde ve gereksiz uygulamalar yüklediğinizde ısıyı arttıracaktır. Hızlandırma gibi sahte uygulamalardan kaçının. Mobil veri üzerinden uzun süre oyun oynamayın, bu cihazın en çok ısındığı zamanlardan biridir. Genel kullanım harici uygulamaları siliniz. Mesela telefonu hızlandırma veya ısınmasını önlemek için yapılan uygulamalar telefona bir yararı yoktur. Daha açık yardımcı olmamı isterseniz sorunla ilgili daha açıklayıcı olunuz.

  23. kullandığım telefon galaxy s4 şarjdayken oyun oynuyordum ve kapandı bir daha da açamadım bataryayı değiştirirsem sorun düzelir mi acaba ?

    • Çok aşırı ısınma ile kapandıysa batarya değiştirmenin çare olacağını sanmıyorum. Aşırı ısınmadan dolayı entegreler zarar görmüş olabilir. Çevrende birinde Galaxy S4 olan varsa onun bataryası ile denemeni tavsiye ederim. Olmazsa zaten yapılacak olan belli.

  24. 04 Nisan 2015

    Merhabalar.İki gundur telefonum cok ısınıyor.Sarjdayken dün internetimide acip yazmaya devam ederken bi tuhaf ses cikti patlicak sandim fisi cekip kapadim hemen.Bugun Biseyedikkat ettim denedim sarj ettim ama hic telefona girmedim yani internete falanda ozaman dinlenme modunda sarj etti isinmadan problem yok.Sarjda olmadiginda dokunmazsam ayni. Ama sadece uyku modundan çıkınca ısınıyor cok…Farkli bisey yuklemedim neden acaba bianda böyle bir durum oluyor ki ? Oyun hic oynamam sevmem.Resimlermi cok yüklü geliyor acaba yada pilim 2bucuk senedir tekefonumla aldigim ayni pil .Aslinda pilde problem yok ne ustunde kabariklik nede dolumla ilgili abzürt bisey.Samsung 3 Telefonum. Yazdıklarınizi biraz okudum ama ne oldugunu anlamıyorum biranda yeni bisey yuklemedim.Hersey ayni..Tavsiyeniz neolabilir?
    Tesekkur ederim

    • Merhaba, yazımda önerdiğim üzere akıllı telefonlar özellikle mobil veri üzerinden internete bağlanıp internet gerektiren uygulamalar kullandığınızda ısınma yapacaktır. Telefon şarjda iken konuşmayı veya internette dolaşmayı tavsiye etmiyorum. Ayrıca ilk aldığınız şimdiye kadar olan kullanımda telefon şarjda olduğu halde mobil veri ile oynanan oyunlar veya uygulamalar ile meşgul edildi ise batarya ömrü kısalır ve şişme yapar. Şarjı kısa gitmeye başlar ve yarı şarjda göründüğü halde kapanmalar yaşanır. Ayrıca akıllı telefonlar aşırı ısınma durumunda arıza oluşmasın diye kendini kapatabilir. facebook.com/yaziverdikcom sayfamıza girip mesaj atarak anlamadığınız yerleri sorabilirsiniz.

  25. Sabah uyandığımda telefonum aşırı sıcaktı şarz dada deildi yanımda duruyordu alarmın sesini duyayım diye çok korktum uygulamalardan dir dedim bazı oyunları sildim cm serciuste işlem soğutucuyu etkinkestirdim gereksiz dosyaları sildim telefonumu açıp kapadım ama hala hafiften ısınıyor çok korktum ve hala korkum devam ediyor telefonumun ısınma sebebi nedir sizce (telefon markasına ihtiyaç olursa: asus zenfone 5)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir