Akıllı Cep Telefonu Neden Isınır? Neler Yapılabilir?

Gelişen teknolojiyle yüksek donanımlara sahip, büyük ekranlı çok özellikli akıllı telefonlar piyasaya tamamen hakim oldu diyebiliriz. Her yeni çıkan modelin ardından sonraki modelinin sözü geçmeye başlıyor, hızla gelişen özelliklere yetişmeye çalışan teknoloji tutkunları da zorlanıyor eminim. Eskiden bilgisayarda bulamadığımız özellikleri günümüz çağında her telefonda görmek mümkün. Bilgisayarın işlemcisi, belleği ve ekran kartı iyi olsun diye dikkat ederken şimdi yerini son teknoloji telefonlar aldı. 8 çekirdekli 2.4 GHz işlemcili, 8 GB bellekli telefonlara rastlamak mümkün. Bu teknoloji gelişiminde ki yarış durmaksızın ilerleyerek devam ediyor. Telefon neden ısınır gelin hep birlikte bir kaç başlıkla inceleyelim.

akilliceptelefonunedenisinir5

Akıllı cep telefonum neden ısınıyor?

Akıllı cep telefonunun ısınmasının nedeni aslında akıllı olmasından kaynaklanıyor, bunları sırayla yazımda ele alacağım.

Mobil veri açıyorum 3G ile internete bağlanıyorum, fakat telefonum çok ısınıyor. Neden?

Bunun nedeni mobil ağ üzerinden data trafiği, mobil veriyi açıp internette sörf yapmaya başladığınızda, Facebook’ta dolaşmaya başladığınızda aynı zamanda Whatsapp üzerinden yazışıp Swarm üzerinde yer bildirimleri geldiğinde bu normal bir ısınma. Ne kadar çok mobil ağ üzerinde veri transferi olursa telefonunuz o kadar çok ısınacaktır. Yani siz mobil veri hizmetini aktif ettiğiniz andan itibaren ağ yoğun bir trafiğe girecek, Facebook bildirimleri gelecek, Whatsapp’tan yazılanlar gelecek, Swarm yer bildirimleri gelecek, mail bildirimleri gelecek. Kısacası internet üzerinden mobil veri alışverişi yapan her uygulama telefonun bir kat daha ağ trafiğini arttıracağı için o kadar daha çok ısınacaktır. Wireless telefonun daha az ısınmasını sağlar, wifi olan yerlerden mümkün olduğu kadar kablosuz ağı kullanmayı tercih edin. Böylece şarjınız daha fazla gidecektir. Tüm bunlarla birlikte işlemci ve ram gibi donanımlar da yük altına girdiği için bataryadan daha çok enerjiye ihtiyaç duyar ve batarya kısmı ile donanım kısmı da ısınır. Mobil veri hizmetinde şarjınız bu nedenlerden dolayı daha hızlı azalır.

Oyun oynarken telefonum neden çok ısınıyor?

Oyun oynamaya başladığınızda uygulamanın açılmasıyla hemen işlemci, ram ve ekran kartı kendini oyuna göre yormaya başlayacaktır. Özellikle ekran kartı oyunlarda çok ısınmaya sebep olur, bunun nedeni oyun içindeki grafik ve efektlerdir. Ne kadar gerçeğe yakın grafik ve efekt kullanılırsa ekran kartı o görüntüyü ekrana yansıtmak için daha fazla yorulduğundan telefon ısınır. Tüm bunlarla birlikte ihtiyacı olan enerji için bataryaya yüklenir böylece bataryada ısınan donanımla birlikte daha çok ısı ortaya çıkartır. Ayrıca oynadığınız oyun online olması gerekiyorsa, mobil veri ile oyunda online olmak yine ısınmaya, bununla birlikte şarjın daha hızlı azalmasına sebep olur. Oyunlarda online olmanız gerekiyorsa mevcutsa wifi ağını kullanın, mobil veri ile aynı anda oyun oynamak donanımların bataryanıza düşman gibi bakmasıdır.

Şarjdayken telefonum neden ısınıyor?

Şarjda olan telefon kendini toparlaması için dinlenmeye bırakılmış bir varlık gibidir. Eğer siz şarjdayken telefonla oyun oynar veya mobil veri üzerinden internete bağlanırsanız telefonunuz önceki sebeplerden daha hızlı ve daha çok ısınır. Bunun sebebi gerilim ile dolması için bırakılan bataryanın, dinlenmesine izin vermeden bataryanın tekrar tekrar yorulması demektir. Aynı anda hem şarj olup hem de şarjın düşmesi telefonun ısınmasına neden olur. Bunun bir diğer sebebi ise telefon şarj olurken hiç bir şey yapmasanız bile enerjiyle yüklendiğinden zaten ısınmasıdır. Şarj olan her batarya ısınır, birde siz buna mobil veri veya oyunu eklerseniz donanımlarla birlikte tüm telefon aksamı ısınmaya başlar. Böyle durumlarda telefonun yeniden başlaması, açılıp kapanması gibi durumlar görülür.

Isınınca neden telefonum kapanıyor?

Eğer bir akıllı telefon kullanıcısıysanız, telefonunuzu akıllı kullanmalısınız. Isınan her elektronik parçanın ömrü azalır bunu da belirtmek isterim. Telefonda bir elektronik kart ve küçük çip entegrelerden oluşur. İşlemci, ram, ekran kartı, dahili bellek bunların hepsi birer entegredir. Aşırı ısınma gibi durumlarda akıllı telefonlar sistemsel olarak programlandıkları için telefona zarar gelmesin diye belirli bir ısının üstünde kendi kendine kapanabilirler. Aşırı ısınma aynı zamanda telefonların donma ve kasma durumunun daha kısa sürede ortaya çıkmasına neden olur. Çünkü ısınmaya bağlı içindeki elektronik aksam zamanla yorulur, batarya ömrü azalır ve işlemini tam anlamıyla yerine getiremez.akilliceptelefonunedenisinir2

Özetle mobil veriyi kullanmadığınız zamanlarda kapatmanız, hem şarjınızın hem de telefonunuzun ömrünü uzatır. Kablosuz ağ akıllı cep telefonlarının dostudur, aynı zamanda şarj ömrünü de uzatır. Telefon şarjdayken oyun oynamaktan ve mobil veriyi kullanmaktan kaçının, böylece telefonunuzun sağlığını koruyun. Söylentilerde duymuşsunuzdur, telefonunuzu uçak modunda şarj ederseniz daha hızlı şarj olur. Bu söylentinin açıklaması, uçak modunda hat üzerinde bir sinyal alışverişi olmadığından bataryayı yormadan şarj olmasıdır. Bilirsiniz ki eskiden telefonlar kapatılıp şarj edilirdi, bu iki durum aynı yere çıkmaktadır.

Birde ekran parlaklığını dış ortam ışığına göre ayarlarsanız, şarj ömrünüz daha uzun olacaktır.

Umarım açıklayıcı olmuştur, sorularınız varsa konu altında sorabilirsiniz. Sorularınız da lütfen telefon marka modelini yazarsanız daha rahat yardımcı olma şansım olur.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yorumlar (538)

Popüler Yorumlar
  1. Babamın telefonu xiaomi redmi note 6 pro.Oyun felan oynamiyor genelde internette takilir.Babam’ın telefonu ısındığında kapanıyormuş.neden böyle oluyor ve nasıl düzeltebiliriz

  2. Samsung j3 pro 2017 cihazın 1.4 Ghz dört çekirdekli işlemcisi ve 2 gb ram kapasitesi özellikleri günümüz uygulamalarına göre biraz düşük var aşırı yoran oyun ve uygulamalarda veya ısınma durumunda bunu yapabilir. Normal durumda yapıyorsa servise gönderiniz.

Yapılan Yorumlar
  1. Merhaba, benim telefonum avea in touch3 large. Önceden asla kolay kolay ısınmazdı. Clash of clans oynamaya başladığımdan beri telefonun ön kamerasının olduğu bölüm çok ısınmaya başladı. Şimdiye kadar bir kapanma sorunu da olmadı. Ama ön kamera kısmı çok fazla ısınıyor ve elimle tutamayacağım hale geliyor. Mobil internet kullanmıyorum. Wifiyle oyun oynuyorum ekran ayarlarını düşürüyorum yinede çok ısınıyor.

    • Merhaba, Clash Of Clans grafikleri iyi olan bir oyun, haliyle oynarken telefonu yoruyor ve ısınmasına yol açıyor. Eğer çok aşırı bir ısınma varsa oyunda fazla vakit geçirmeyiniz. Aşırı ısınmasının nedeni hem interneti kullanan bir oyun olması hemde grafikleri iyi olmasından kaynaklanıyor.

  2. biraz önce bildirim geldi acilen pilinizi çıkarın telefonunuz aşırı ısındı diye 3 gün oldu teli alalı bunun sebebi nedir

    • Cihazınızın ne olduğunu yazmamışsınız fakat, şarj cihazından kaynaklanan batarya sorunlarından biri olabilir. Eğer bu uyarıyı verdiğinde batarya gerçekten sıcak değilse servise başvurunuz.

  3. Merhaba.Telefonum s3 mini . Sarjim 50-60 larda olmasina ragmen clash of clans oynarken kapanip aciliyor.Acildigında ise yüzde 0 veya yuzde 2 oluyor. Telefonumu 28.09.2013 tarihinde aldim. Sizce bunun sebebi nedir?Bataryayı degistirsem duzelir mi?

    • Merhaba, batarya da şişme yapmış olabilir sürekli böyle oyun oynarak kullanıldıysa bataryayı değiştirmeni tavsiye ederim.

  4. Merhaba.Telefonum s3 mini . Sarjim 50-60 larda olmasina ragmen clash of clans oynarken kapanip aciliyor.Acildigında ise yüzde 0 veya yuzde 2 oluyor. Telefonumu 28.09.2013 tarihinde aldim. Sizce bunun sebebi nedir?Bataryayı degistirsem duzelir mi ? Yardimci olursaniz sevinirim

  5. Slm bende s4 mini var dusurdum ekranı kırıldı ekranı değiştirdim ama cihaz hemen açınca saniyeler içinde 50 derece oluyor android os 27 ekran 27 en karanlık voltage 3650 sağlam s4 mini de bunlar çıkmadı *#0228# bastim

    • Ekran arızası giderilirken yanlış bir şeyler yapılmış olabilir. *#0228# yapınca batarya bilgisi görünür, bu kısımla alakalı anlatmak istediğnizi anlayamadım.

  6. S.aleykum.. admin… benim telefonum samsung galaxy s3 ve 2 yasini doldurdu. Iki defa batarya sisti ve degistim. telefonu ciddi anlamda yoran bir oyun clash of clans oynuyordum. Fakat bir haftadir tlf da sarj problemi yasiyorum. Telefonumu sarja taktigimda herhangi bir uygulama acmama gerek olmaksizin sarji cok agir artiyor ve nette gezinmemle sarj geri dusuyor. Birde sorunumu cozer diye pil koruyucu uygulama kapatan bir program yukledim. Orda pil sicakligi 35 lerde iken ram sicakligi 60 larda… ve sogumuyor.. bu konu hakkinda yardimci olurmusunuz. Iyi gunler dilerim.

    • Aleyküm selam, öncelikle şarj hızlandırma ve soğutma ile alakalı yayılan uygulamaların telefona benim görüşümce yararından çok daha çok yorması şeklinde zararı olduğunu düşünüyorum. Bu uygulamaların yaptıkları ön bellek temizleme ve ram boşaltmaktır bunu kullanıcıda yapabilir. Fazladan uygulama olarak işlemci ve ram aksamlarını yorar tavsiye etmiyorum. Cihaz üçüncü bataryası olduğuna göre geçmişte epey yıpranmış, elektronik aksamı sürekli ısınma ile görevini gevcikmeli veya yanlış yerine getirmeye başlamış olabilir. Telefon gibi cihazların ömrü fiziksel olaylar haricinde çoğunlukla ısınmaya bağlıdır. Isınan elektronik parçaların zamanla işlevi bozlulur, yavaşlama ve şarj sorunları görülebilir.

  7. Iyi geceler bnm samsung s3 neom var telefonum durduk yere kendi kendine isiniyor hic bir sekilde oyun oynamiyorum mobil veride kapali acikta kalan progrsmlar bile yok bu sekilde tekefonum asiri isiniyor ve sarzi hizla dusmeye basliyor ozellikle ekran cok isiniyor bataryaya baktimda normal isida fakat ekran degil bunun sebebini soylermisiniz

    • Telefon durduk yere ısınma yapmaz, wifi ile uygulama güncelliyor olabilir. Eğer öyle bir durum yoksa zaten anormal bir şey olduğu ortadadır.

  8. Merhaba 4 gün once vodafone smart 6 aldım telefonum sarjdayken hicbir sey yapmama ragmen hem sarj aletim hemde telefonum hemen ısıniyor tekefonla konsurkende isiniyor cok fazla uygula.ayi ayni anda acmiyorum yine isinyo neden acaba ne yapmaliyim servise yollasim yenisini verirlermi?

    • Şarjda iken 3G ve wifi kapalı konumda şarja bırakınız. Şarj aletinde, şarj sırasında ısınma olur. Dolduğunda zaten şarj etmediğinden ısınmayı keser, yani şarj aletinin şarj ederken ısınması normal bir durum. Çok uzun görüşmelerde 2G trafiği kullandığı için ısınma olacaktır, aşırı olmaması halinde korkulacak bir durum yok. Servis böyle nedenlerden dolayı değişim gerçekleştirmez, cihazın arıza gibi bir durumu görülmüyor.

  9. 28 Temmuz 2015

    Merhaba kolay gelsin 4 gun once note 3 aldim 2.gününde arka kamera bolgesi ile on kamera bolgesinde asiri isinma var ne yapmaliyim servise felan gerek varmi yoksa olagan birseymi?

  10. Discovery Elite ciddi bir ısınma sorunu var ve sürekli veri bağlantısına ve şebekeden düşüyor ve wifi çok yavaş. Bunun yanında veri bağlantısı çok yavaş daha önce aynı yerde aynı mekanda kullandığım dönemde başka bir general mobile telefon kullanıyordum ama internet hızlıydı fakat şimdi discovery elitm oldu ve hala aynı mekanda aynı operatör deyim ve operatörüne görüştüm ayarlarda hattında hiçbir sıkıntı yok internetim yavaş ama diğer yandan huwai mate 7 kullanan kardeşim de şimdi hiçbir zaman sıkıntı yok sabahtan akşama kadar internette film izliyor whatsapp’tan konuşuyor diğer yandan telefon şarjda ama telefonda çok az bir ısınma var diğer yandan oyun oynuyor gün içinde en kaliteli oyunlar oynuyor grafik olarak ama dikkat etmezseniz telefonun ısındığını bile anlayamıyorsunuz neredeyse hiç ısınmıyor

    • Huawei Ascend Mate 7 hakkındaki yorumlarının ısınmaması yönünde olması güzel, fakat ekran 6 inç olduğundan şarj yetmiyor haliyle, telefon prize bağlı dediğiniz şekilde kullanılmaya devam ederse uzun vadede sorunlar çıkarabilir.
      Sizin GM Discovery Elite cihazınıza gelecek olursak, dediğiniz sorunlara göre telefonun donanımsal bir sorunu olabilir. GSM ve wifi modülü genelde bütünleşik çalışıyor diye biliyorum bu sebepten dolayı garanti kapsamınız varsa servise başvurmanız daha yararlı olacaktır. Birde unutmadan yeni bir Android güncellemesi aldıysanız oda sebep oluyor olabilir.

  11. merhaba bende s3 neo var telefonum çok fazla ısınıyordu ve arada kendini kapatıp açıyodu şimdi ise telefonum kendini yeniliyor fakat açılmıyor samsung yazısında kalıyor 2 kez reset attım home+güç+ses tuşlarıyla yine yenilenir gibi oldu başa döndü üst üste 10 kez yenileniyor gibi duruyor ve samsung yazısı çıkınca başa sarıyor sizce ne yapabilirim

    • Merhaba, aşırı ısınmadan dolayı cihazın donanımında sorunlar olduğundan böyle davranabilir, servise gösterip bilgi almanızı tavsiye ederim. Telefon açılmadığı için yapacak şu şekilde yapacak bir şey yok malesef.

  12. 27 Temmuz 2015

    Samsung NOTE 4
    Merhabalar konu çok açıklayıcı olmuş ama bana göre bir cevap bulamadım cihazda herşey kapalı iken aşırı derece ısınma oluyor ısının derecesini açıklamak gerekirse ocaktan yeni almış olduğunuz çaydanlık kadar sıcak elime almam ile bırakmam bir oldu elimde 2. Derece yanık oluştu soğuması için soğutucuya koymak zorunda kaldım cihaz wifi üzerinden çalışıyor iken ısınıyor hiç bir veri trafiği olmaz iken yine ısınıyor yani söyleyeceğim o ki cihaz ne olursa olsun ısınıyor cihazın henüz 2 aylık yardımcı olursanız sevinirim servise göndermeyi düşünüyorum başka bir öneriniz varmı. ?

    • Merhaba, teşekkür ederim konuda söylediklerimin ısınma olduğunu söylüyorsanız servise götürmeniz kısa sürede çözüme kavuşması için daha doğru olacaktır. Söylemek istediğim bir kaç şey var, cihaz 5.7 inç ekrana sahip olduğu için görüntü işleme için bile yüksek ısılara ulaşabilir. Ne gibi derseniz video izlemek gibi durumlarda oluşabilir, birde online bir platformdan olursa wifi trafiği ile daha çok ısınabilir. En yakın servise yoksa, cep merkezini arayarak cihazla ilgili sorunu söyleyip yardım alabilirsiniz. Karşıdaki operatör gerçekten teknik olarak hakimse güzel cevaplar veriyorlar çözüm olmazsa servise gönderirsiniz.

  13. 24 Temmuz 2015

    SeLam Admin Benim Samsung S 2 Mini Var TeLefonum Şarj Yeri Bozuktu Bende Akıllı Şarja Takıyodum Telefonumun Bataryasını Taktım Bilgisayarda Biraz İşim Vardı Açmayı Unutmuştum Ve Elime Aldıqımda Telefon REsmen Yanıyodu Ve Ondan Sonra Hiç Çalışmadı Teknik Servise Götürdüm Onlarda Bişey Yapamadı Acaba Sorun Nedir Admin

  14. Ben telefonumu daha alali iki hafta falan oldu fakat telefonunda wifiyi vede mobil vergiyi açmadan 2 el subway surf oynadigimda telefonum hemen isiniyor ve internette 2dakka bile dolaşan adam ısınıyor fakat bataryası ısınmıyor on kamera tarafları ve arka kamera tarafları ısınıyor bi sorun var midir korkuyorumda fakat müzik falan dinlediğimde ama internet siz hiç böyle bir sorun olmuyo bide fotoğraf çekerken bu ısınma oluyo telefonum samsung galaxy grand prime bu de telefonu da sadece 3 oyun var

    • İnternetsiz ve oyun oynamadığınız zamanların haricinde ısınması çok normal, oyun oynarken ve internet kullandığınızda devre kısmı üstte olduğundan o kısımlar ısınır.

  15. ben s6 aldım kısa bir süre önce ama hem biraz ısındığından dolayı hemde yapısından dolayı beni rahatsız ediyor acaba işlemci ısısının çoğu zaman 50’c nin üstünde olması normal mi ?

    • Cihazın aktif uygulamalarına bağlı olarak derece bir şey yapmadan sabit kalıyorsa normaldir fakat bir şey yapılmadığı halde sıcaklık farklılık gösterirse normal olacağını sanmam.

  16. Mrb
    Ben LG L70 kullaniyorum telefonuma daha sonra yüklediğim ve daha önceden yüklü olan uygulamalarimi guncelleyemiyorum fabrika ayarlarını bile yükledim ama kısa bir süre sonra yine aynı sorunla karşılaştım sorunu nasıl giderebilirim

    • Telefonu kendi hafızası 4 GB ise belli bir yerden sonra yeterli alan olmadığı için uygulamaları güncelleyemezsiniz. Bunun için dosyaları hafıza kartında tutup eğer telefon destekliyorsa uygulamaları da hafıza kartına kurmanız yeterli alan için iyi olacaktır.

  17. Meraba ben sony xperia z3 kullanıcısıyım bu aralar telefonum cok ısınıyo ilk baslarda uygulamalarımdan diye düşündüm fakat gece telefonu kapatıp sabah actıgımdada beş dk olmadan ısındı.ne yapmalıyım neden ısınıyo olabilir

    • Merhaba, yorum arada kalmış kusura bakmayın. Sony Xperia Z3 e son zamanlarda Android Lollipop güncellemesi geldi bu yüzden stabilite sorunları olabilir. Sabah açtığınızda hemen internet kullanmaya başlıyorsanız bildirim ve güncelleme bilgileri gibi işlemler olduğundan kullanmadan bile ısınma yapabilir.

  18. meraba htc m8 kullanıyorum konuşurken ısınaya başladı neden olabilir sizce?

  19. sa benimde mobil veri wifi kendi kendine açılıyo 0 ladım ama değişen bşy olmadı çok şarj yiyo yardım ederseniz sevinirim ne yapmam lazım

    • A.s yorum arada kalmış kusura bakmayın, bu durum genelde oyun oynarken benimde başıma gelmişti Racing Rivals oynarken üstten bildirim ekranını açık kapatınca oluyordu buna dikkat etmek gerekiyor.

    • Yorum arada kalmış kusura bakmayın, konuşurken 3G ve wifi açıksa kapatmanızı öneririm. Çok uzun konuşmalarda cihazın ısınması normal ses alışverişi bile 2G kullanıyor.

  20. S.a note 3 telefonum var mobil veriyi kapattıgımda 10-15 saniye sonra tekrar acılıyor bide wifi da boyle cozum yolunu biliyorsanız lutfen soyleyin

    • A.s bazı uygulamaları kullanırken mesela oyunlarda bunun gibi sorunlar görülebiliyor. Sebebi reklamların gösterilmesi için otomatik internete erişimi açmasından dolayı, oyun haricinde uygulamalarda da bu sorun görülebiliyor. Virüs zannedilenler oluyor fakat uygulama yüklerken verilen izinler içinde bu özellikle erişim sağlanmış oluyor.

  21. Galaxy s3 mini telefon aldım aldığım oyun oynarken dokunmatiği gidiyor mesela yarış oyunu oynarken ileri sembolü bastığımda dokunmatiği kesiliyor basılı kalmıyor uzun süreli basamıyorum telefonun dokunmatiği mi bozuk yoksa normal mi yardım ederseniz sevinirim.

    • Kullandığınız alan sadece oyunda basmıyorsa oyunla alakalı olabilir, fakat oyun dışında da basmıyorsa dokunmatik arızalıdır.

  22. Ben s4 mini kullanıyorum ve kablosuz ağ kullanıyorum yani wifi telefonum ve bataryam çok ısınıyor

  23. Telefonumun modeli e5 son zamanlarda çok ısınıyor alalı da 4 ay oluyo ilk zamanlar böyle değildi hiç isinmiyordu ancak yaklaşık 1 aydır fazlasıyla ısınıyor ne yapmalıyım?

  24. Rb ben note 3 neo kullanicisiyim telefonumu sarja takarken interneti komple kapatip takmama ragmen telefon kendiliginden kapaniyor donuyor aciliyor ve asiri isinma yapiyor sizce garantiye gondermelimiyim yada herhangi bir cozum yolu soyler misiniz yardim lutfen

  25. Meraba şimdi telefonum çok ısınıyor her şeyi yapıyorum dediklerinizin hepsini okudum herkese aynı şeyi diyosunuz mobil veri falan ama çoğu insan zaten internet için telefon kullanıyo bence önerilerinizi daha profosyonel yapın iyi günler ;)

    • Merhaba, ben profesyonel değilim burası da kişisel teknoloji blogu. Ama şunu demeliyim ki en profesyonel kişi gelse bile akıllı telefonların ısınmasına çözüm bulamaz. Çünkü telefonlar akıllı olduğu için ısınıyor çözümü daha az kullanıp daha az ısınmasına sağlamak haricinde alternatif yok.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir