Akıllı Cep Telefonu Neden Isınır? Neler Yapılabilir?

Gelişen teknolojiyle yüksek donanımlara sahip, büyük ekranlı çok özellikli akıllı telefonlar piyasaya tamamen hakim oldu diyebiliriz. Her yeni çıkan modelin ardından sonraki modelinin sözü geçmeye başlıyor, hızla gelişen özelliklere yetişmeye çalışan teknoloji tutkunları da zorlanıyor eminim. Eskiden bilgisayarda bulamadığımız özellikleri günümüz çağında her telefonda görmek mümkün. Bilgisayarın işlemcisi, belleği ve ekran kartı iyi olsun diye dikkat ederken şimdi yerini son teknoloji telefonlar aldı. 8 çekirdekli 2.4 GHz işlemcili, 8 GB bellekli telefonlara rastlamak mümkün. Bu teknoloji gelişiminde ki yarış durmaksızın ilerleyerek devam ediyor. Telefon neden ısınır gelin hep birlikte bir kaç başlıkla inceleyelim.

akilliceptelefonunedenisinir5

Akıllı cep telefonum neden ısınıyor?

Akıllı cep telefonunun ısınmasının nedeni aslında akıllı olmasından kaynaklanıyor, bunları sırayla yazımda ele alacağım.

Mobil veri açıyorum 3G ile internete bağlanıyorum, fakat telefonum çok ısınıyor. Neden?

Bunun nedeni mobil ağ üzerinden data trafiği, mobil veriyi açıp internette sörf yapmaya başladığınızda, Facebook’ta dolaşmaya başladığınızda aynı zamanda Whatsapp üzerinden yazışıp Swarm üzerinde yer bildirimleri geldiğinde bu normal bir ısınma. Ne kadar çok mobil ağ üzerinde veri transferi olursa telefonunuz o kadar çok ısınacaktır. Yani siz mobil veri hizmetini aktif ettiğiniz andan itibaren ağ yoğun bir trafiğe girecek, Facebook bildirimleri gelecek, Whatsapp’tan yazılanlar gelecek, Swarm yer bildirimleri gelecek, mail bildirimleri gelecek. Kısacası internet üzerinden mobil veri alışverişi yapan her uygulama telefonun bir kat daha ağ trafiğini arttıracağı için o kadar daha çok ısınacaktır. Wireless telefonun daha az ısınmasını sağlar, wifi olan yerlerden mümkün olduğu kadar kablosuz ağı kullanmayı tercih edin. Böylece şarjınız daha fazla gidecektir. Tüm bunlarla birlikte işlemci ve ram gibi donanımlar da yük altına girdiği için bataryadan daha çok enerjiye ihtiyaç duyar ve batarya kısmı ile donanım kısmı da ısınır. Mobil veri hizmetinde şarjınız bu nedenlerden dolayı daha hızlı azalır.

Oyun oynarken telefonum neden çok ısınıyor?

Oyun oynamaya başladığınızda uygulamanın açılmasıyla hemen işlemci, ram ve ekran kartı kendini oyuna göre yormaya başlayacaktır. Özellikle ekran kartı oyunlarda çok ısınmaya sebep olur, bunun nedeni oyun içindeki grafik ve efektlerdir. Ne kadar gerçeğe yakın grafik ve efekt kullanılırsa ekran kartı o görüntüyü ekrana yansıtmak için daha fazla yorulduğundan telefon ısınır. Tüm bunlarla birlikte ihtiyacı olan enerji için bataryaya yüklenir böylece bataryada ısınan donanımla birlikte daha çok ısı ortaya çıkartır. Ayrıca oynadığınız oyun online olması gerekiyorsa, mobil veri ile oyunda online olmak yine ısınmaya, bununla birlikte şarjın daha hızlı azalmasına sebep olur. Oyunlarda online olmanız gerekiyorsa mevcutsa wifi ağını kullanın, mobil veri ile aynı anda oyun oynamak donanımların bataryanıza düşman gibi bakmasıdır.

Şarjdayken telefonum neden ısınıyor?

Şarjda olan telefon kendini toparlaması için dinlenmeye bırakılmış bir varlık gibidir. Eğer siz şarjdayken telefonla oyun oynar veya mobil veri üzerinden internete bağlanırsanız telefonunuz önceki sebeplerden daha hızlı ve daha çok ısınır. Bunun sebebi gerilim ile dolması için bırakılan bataryanın, dinlenmesine izin vermeden bataryanın tekrar tekrar yorulması demektir. Aynı anda hem şarj olup hem de şarjın düşmesi telefonun ısınmasına neden olur. Bunun bir diğer sebebi ise telefon şarj olurken hiç bir şey yapmasanız bile enerjiyle yüklendiğinden zaten ısınmasıdır. Şarj olan her batarya ısınır, birde siz buna mobil veri veya oyunu eklerseniz donanımlarla birlikte tüm telefon aksamı ısınmaya başlar. Böyle durumlarda telefonun yeniden başlaması, açılıp kapanması gibi durumlar görülür.

Isınınca neden telefonum kapanıyor?

Eğer bir akıllı telefon kullanıcısıysanız, telefonunuzu akıllı kullanmalısınız. Isınan her elektronik parçanın ömrü azalır bunu da belirtmek isterim. Telefonda bir elektronik kart ve küçük çip entegrelerden oluşur. İşlemci, ram, ekran kartı, dahili bellek bunların hepsi birer entegredir. Aşırı ısınma gibi durumlarda akıllı telefonlar sistemsel olarak programlandıkları için telefona zarar gelmesin diye belirli bir ısının üstünde kendi kendine kapanabilirler. Aşırı ısınma aynı zamanda telefonların donma ve kasma durumunun daha kısa sürede ortaya çıkmasına neden olur. Çünkü ısınmaya bağlı içindeki elektronik aksam zamanla yorulur, batarya ömrü azalır ve işlemini tam anlamıyla yerine getiremez.akilliceptelefonunedenisinir2

Özetle mobil veriyi kullanmadığınız zamanlarda kapatmanız, hem şarjınızın hem de telefonunuzun ömrünü uzatır. Kablosuz ağ akıllı cep telefonlarının dostudur, aynı zamanda şarj ömrünü de uzatır. Telefon şarjdayken oyun oynamaktan ve mobil veriyi kullanmaktan kaçının, böylece telefonunuzun sağlığını koruyun. Söylentilerde duymuşsunuzdur, telefonunuzu uçak modunda şarj ederseniz daha hızlı şarj olur. Bu söylentinin açıklaması, uçak modunda hat üzerinde bir sinyal alışverişi olmadığından bataryayı yormadan şarj olmasıdır. Bilirsiniz ki eskiden telefonlar kapatılıp şarj edilirdi, bu iki durum aynı yere çıkmaktadır.

Birde ekran parlaklığını dış ortam ışığına göre ayarlarsanız, şarj ömrünüz daha uzun olacaktır.

Umarım açıklayıcı olmuştur, sorularınız varsa konu altında sorabilirsiniz. Sorularınız da lütfen telefon marka modelini yazarsanız daha rahat yardımcı olma şansım olur.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yorumlar (538)

Popüler Yorumlar
  1. Babamın telefonu xiaomi redmi note 6 pro.Oyun felan oynamiyor genelde internette takilir.Babam’ın telefonu ısındığında kapanıyormuş.neden böyle oluyor ve nasıl düzeltebiliriz

  2. Samsung j3 pro 2017 cihazın 1.4 Ghz dört çekirdekli işlemcisi ve 2 gb ram kapasitesi özellikleri günümüz uygulamalarına göre biraz düşük var aşırı yoran oyun ve uygulamalarda veya ısınma durumunda bunu yapabilir. Normal durumda yapıyorsa servise gönderiniz.

Yapılan Yorumlar
  1. 29 Mart 2015

    MTK thermal manager diye bişey telefonuma telefonun çok geçmeden soğutulması gerekiyor diyor ve iki dk sonra kapanıyor neden??

    • Merhaba Ayşegül, telefonunun marka ve modeli nedir? Orjinal bir cihaz yoksa replika ürünlerden mi?

      • 31 Mart 2015

        general mobile orjinaldir ve eskiden böyle yapmıyordu şarj yeri bozuk olduğu için telefoncuya verdik geldiğinde ise telefonunuz ısındı diyip kapanıyor napabilirim

  2. TELEFONA 5 DK BAKINCA DOKUNMATIK GIDIYOR
    VE ÇOK ISINIYOR BATARYANIN ALT KISMI ALEV ATIYOR AMA BATARAYADA ISINMA SORUNU YOK

  3. Benim Telefonum S3
    Telefonda mobil veri veya wifi baktigimda oyun oynadigimda
    çok fazla ısınıyor ve ara sıra kapanıyor.Ve dokunmatik
    gidiyor Batarya da ısınma yok ama bataryanin altı yaniyor . Batarya yapabilirmi. Ve adam diyor garanti karsilamaz

    • Onur, bu söylediğin ısınma durumu akıllı telefonların hepsinde var. Dokunmatik gitmesi şarjdayken oluyorsa şarj aletinde sorun olabilir. Isınmaya bağlı kapanma ve bataryanın ömrü gibi durumlar cihazın ne kadar süredir veya ne şekilde kullanıldığına göre değişiklik gösterebilir.

  4. 18 Mart 2015

    merhaba yoruumlarınız okuduum . telefonumu bı hafta once aldım telefonum htc desier 820 oyun yukledım ve cok asırı ısınıyor bunun nedenenıni ogrenmek ıstıyorum ve ne yapmam gerktıgını ogrenmek ıstyorum bana yardımcı olursanız sevınırıım.

    • Merhaba, eğer yüklediğiniz oyun internet üzerinden oynanıyor ise özellikle mobil veriyle oynandığında ısınma daha da artacaktır. Eğer normal internetsiz oynanan bir oyunsa bazı oyunlarda yüksek kalite olduğu için ısınma yaşanabilir. Çok aşırı ısınmada elektronik cihaz olduğu için üretimde hata olmuş olabilir, aynı durum devam ederse aşırı ısınma cihaza zarar verebilir.

  5. Slm cihazın ısınması işlemci hizi çalışan uygulamalar ve yetersiz ram e bağlıdır. Iki tane orjinal s4 farklı işlemciler üzerinden bizzat kendim test ettim snapdragon işlemcili 4 çekirdekli gt9515 ve exynos okta 8 çekirdekli gti9500 test sonuçları inanılmaz çıktı. Malesef gt9515 cihaz ithalatçı firmaların yurtdışından getirdiği dandik cihazlardir sistem dosyalarına baktım 20 uygulama ya var ya yok internete girdiğiniz zaman cihaz ateş topuna dönüyor baya inceledim cihazı ısınma nerden kaynaklanıyor diye malesef ram yüzde 80 dolu gösteriyordu bosalttik ama android otomatik tekrar çalıştırıyor işlemci aşırı seri ram yetersiz kalıyor gti9500 s4 cihaz exynos okta işlemcili 8 çekirdekli cihazda ise tam tersi cihaz isinmiyor ram yüzde 50 geçmiyor 1gb ram daha boş alan kalıyor cihazda 1 yildir ısınma görmedim cihazın sarjini uzatmak istiyorsanız mobilveriye gidin seçenekler arka plan verisini otomatik esitleme kısıtlayin bu hem internet baketinizin çabuk bitmesini onleyecektir hemde sarj ömrünü arttıracaktır ikincisi kullanmadiginiz sistem dosyalarindaki uygulamaları devredisi bırakın cihazda hem boş alan açılacaktır hem ram bosalacaktir hem internwtiniz az gidecektir hemde cihaziniz da ısınma olmayacaktır. Daha çok şey anlatirdim parmaklarim yoruldu

    • Merhaba Nihat, iyi güzel anlatmışsın eline sağlık. Samsung Galaxy S4 kapsamında I9505G Google Play Edition var bahsettiğin GT9515 ile aynı olan cihaz malesef ki ithalatçı firma garantisi adı altında satışı çok yapıldı. Kimleri I9500 iyi dedi, kimisi de kötü. Bende Galaxy S4 I9500 kullanıcısıyım, bilinçli olunduğu sürece hiç bir sıkıntı olmuyor.

  6. İlgi ve alakanız için çok teşekkür ederim hocam.

  7. Hocam merhaba. SII plus kullaniyorum
    Dün telefonumun benchmark değerini merak ettim ve antutu testi yaptim.testi tamamlayamadan telefon kendini resetledi.telefonumda cok az uygulama yuklu.ramda 400 mb gibi bos alanim var.yanliz telefonun guc tasarrufu modunu kapatmayi unutmustum.reset atmasinin sebebi ne olabilir ve bu test donanimlarindan birine zarar vermis midir.cevaplarsaniz cok minnettar olurum.simdiden teşekkürler.

    • Merhaba Eren,
      AnTuTu Benchmark gibi test amaçlı programın telefona zarar vereceğini düşünmüyorum. Çok daha düşük özellikli cihazda bile denediğimde test bitmiş ve sonucu almıştım. Başka kaçırdığın bir noktayla alakalı neden olabilir. Güç tasarrufu aktif değilken deneyebilirsin. Aklıma şuanlık başka bir durum gelmedi.

  8. Merhaba benim tel.oyun oynarken ısınıyor sebeke kesiliyor 10 sn sonra geliyor lütfen yorum

    • Merhaba, telefon büyük ihtimal ısınmaya bağlı olarak şebeke kesiyor olabilir. 10 dk sonra gelmesinin sebebi ise anca soğumaya geçip devreye girmesinden oluyordur. Marka model belirtmemişsiniz fakat kullanırken aşırı ısınmalara dikkat etmeniz en güzeli.

  9. 24 Şubat 2015

    birçok telefon aşırı yüklenme sonrası ısınır. lg g2 aldım ben de birkaç hafta önce buypasa.com dan. özellikle şarj halinde kullanımdayken ısınıyor epey.

  10. Ben daha yeni lg g2 aldim telefon oyun oynasam fln 70 80 dereceyi buluyo normal mi

    • Merhaba Hakan,
      Oyun iyi grafiklere sahip ve internet ile bağlantılı olarak oyananıyorsa LG G2 üzerinde bu değerler normal gibi görünüyor.

  11. Meraba Bende s4 mini var ilk aldgim zamanlarda 2gun boyunca sarji yetiyodu simdi ise hemen bitiyo cok isiniyo napmam gerekeir lutfen cevap

    • Merhaba Selim,
      Lollipop güncellemesi eğer cihazına geldiyse böyle bir durumla karşı karşıya kalmış olabilirsin. Üretici bunun için yeni bir güncelleme veya düzenleme daha getirecektir.

  12. 12 Şubat 2015

    Çok güzel makale hocam teşekkürler

  13. benim bir samsung wonderım var akşam şarza taktm sabah kaltığımda ise telefonum o kadar sıcaktıki eleyemedim sonra bütü sim karlarını falan çıkardım telefon çalışmıyo

    • Telefon şarjda iken ısınma yapar fakat normal bir durumda olduğunda çok ısınmaz. Bunun sebebi bataryanın ömründen dolayı şişmiş olabilir böyle durumlarda arıza yapması bir olasılık olarak görülebilir. Ayrıca şarja takarken telefonun internetini kapatmanız cihazınızın yararına olacaktır. Telefonunuzun devreleri bu sebeple aşırı ısınmadan zarar görmüş olabilir, açılmamasıda bu yüzden kaynaklı olmalı. Aynı model telefonunun bataryasına cihaza takarak deneyebilirsiniz yinede açılmazsa telefonun kendisinde arıza vardır.

  14. Telefonumu yeni aldim s3mini oynadim da eğer inter netli oyun oynarsam kendi telefonumun internetinden şarj ım hemen bitiyor ve ısınıyor ama internetsiz oyun oynarsam hemen bitmiyor normalmidir lütfen cevap verin bozuk falan zannedeiom bazen

    • Merhaba Kerem,
      Telefonun kendi mobil internetini açarak oyunu oynadığında şarjının az gitmesi ve ısınması normaldir, süphe duymana gerek yok. Rahatlıkla kullanmaya devam edebilirsin, ama yinede aşırıya kaçmamakta fayda var.

      • Arkadaşlar ben de note 4 var yaklaşık 3 aydır, bütün uygulama açık kullaniyordum hiç bir sorun yoktu ısınma nedir görmedim ancak 4-5 gündür aşırı bir ısınma var, internete girdiğim de10 dk. Bile kullanamıyorum, tel. görüşmesinde bile ateş oluyor. Lütfen yardım edin nedir sorunu. Yarım gün bile kullanamıyorum.

        • Merhaba Murat,
          Şöyle bir durum olabilir, hatırladığıma göre Lollipop güncellemesi Samsung Galaxy Note 4’e de geldi. Bazı cihazlar veya geneli böyle güncellemeler de ısınma sorunu veya şarjın az gitme gibi durumlar olunuyor.

  15. Telefonumun markası samsung galaxy grand neo. Her gece şarja takiyorum sabah şarjdan çıkarırken telefonun cok fazla ısındığını görüyorum. Ayrica şarjı çok cabuk bitmeye ve çok yavaş dolmaya başladı. Ne yapmalıyım?

    • Merhaba Burcu,
      Telefonunuzu ne kadar süredir kullandığınıza bağlı olarak, batarya ömrü değişebilir. Yukarıda yazıların hiç birini yapmadığınız halde şarj kısa gidiyor ise batarya şişmiş veya ömrü dolmuş olabilir. Gece uyurken şarja taktığınızda kablosuz ve mobil ağ seçeneklerini kapatıp öyle şarj etmeyi deneyiniz. Şarj da iken kesinlikle telefonu yoracak işlemler yapmamanız gerekir bu şekilde telefon ısınır.
      Anlık iletişim için Kik uygulamasından yaziverdik kullanıcı adıma yazabilirsiniz.

  16. 55 60 dereceye kadar hiç bi korkunuz olmasın rahat olun zaten telefonlar piyasaya sürülmeden önce ciddi testlerden geçiriliyo

  17. 1ay önce samsung s4 mini aldım ama pişmanın clans of clans oyununda 10 dk içinde ısınıp donuyo ve kapanıp acılıyor servise yolladım yine aynı arkadaştada aynı tel var onda yapmuyo çok canımı sıkmaya başladı önerileriniz nedir acaba değişim yaparlar ins.

    • Merhaba Yiğit,

      Kapanması büyük ihtimalle ısınmadan dolayı oluyor. İşlemci ile çalışan cihazlar belli bir sıcaklık üzerine çıktıklarında kendilerini korumaya almak için kapanırlar veya reset atarlar. Aynı marka ve model cihazın bunu yapmaması ise tamamen üretim kaynaklı olabilir. Her üretilen cihaz kesinlikler doğru çalışacak diye bir kural yoktur. Aşağı ve yukarı değerlerde tolerans gösterirler. O yüzdendir ki halk arasında elektronik şans olayıdır diye bir söz dolaşır. Senin cihazız diğer cihazlara göre biraz fazla ısınıyor olabilir ve haliyle kapanır, donar veya reset atar. Bunun açıklaması cihaz bu ısıda daha fazla çalışamaz, eğer çalışırsa zarar göreceğindendir.

  18. 19 Aralık 2014

    Çok teşekkür ederim çok açıklayıcı ve anlaşılır anlatmanız için ben bunları biliyordum ve zaten uyguluyordum gerçekten işe yarıyor arada bir telefonu elimden bırakmak bile istemiyorum ısınıyor bende clean master gibi programlarla telefonun daha az ısınmasına destek veriyorum. ne kadar işe yarar bilemem ama kullandığımda bir gerçek. Onun dışında 5-10 dakika boyunca balkonda tutuyorum telefonu yağmurlu nemli veya sıcak olmadıkça. Zaten kış gününde olduğumuızdan hemencecik soğutuyor. Ben dediklerinizi zaten kullanıyordum benim aslında aradığım konu LG G3 kaç dereceye dayanır sorusuydu ama burada da biraz faydalı bilgiler aldım teşekkürler.

    • Burak Bey,
      Yukarıda bir soruya da benzer cevabı verdim, telefonun sıcaklığı kendi ve batarya olmak üzere iki kısımda oluştuğundan her telefondaki sıcaklık üst değerini söylemek zor olur. Ayrıca Clean Master programını bende kullandım, eğer telefonda 2 GB ram ve üzeri varsa böyle programlarda gerek duyulmuyor. Daha alt özelliklere sahip telefonlarda bu programda işe yaramıyor. Programın prensibi önbelleklenen uygulamaları ve dosyaları silmek bunu telefonun kendi uygulama yöneticisinden ram belleğini silebilirsiniz. Aşırı ısınmalarda telefonlarda bilgisayarlar gibi kendini korumaya alıp soğutmak için kapanırlar.
      Konuya yorumunuz için teşekkürler, yararlı olması dileğiyle.

  19. Merhaba,
    Ben de galaxy S2 sahibiyim. Isınma problemi daha önce yaşadığım bir sorun değildi ama yaklaşık bir haftadır telefonum korkutucu bir sıcaklığa erişiyor. hiçbir eklentiyi kullanmıyorum telefona format attım. Hatta bu ısınma olayı başladığı gün batarya şişme yaptı. Orj. samsung batarya aldım ama aynı ısınma devam ediyor. yaklaşık 15 dk.lık konuşmadan dolayı daha önce başkalarının telefonlarının patlamalarını duyduğum için patlama ihtimali olur diye konuşmayı kesmek zorunda kaldım. Ayrıca şarjın hemen tükenme sorunu da bu ısınma sorunu olduğunda yaşandı… Bu konuda yardımcı olabilirseniz sevinirim. Kolay gelsin.

    • Arkadaslar telefonumdaki bahsettiğim sorun hafıza kartından kaynaklıydı. Hafıza kartını kullanmadan denedim eski haline geldi. sizlerin de o şekilde bir denemenizi tavsiye ederim…

      • Hasan Bey,
        Bataryayı değiştirdiğinize göre telefonun deformasyonundan kaynaklı bir sorun olabileceğini düşünmüştüm fakat siz sorunu kendiniz bulmuşsunuz.
        Teşekkürler.

  20. Iyi gunler ben lg g2 kullaniyorum telefonum 4.4.2 kitkatla geldi ve telefonunum bi whatsapa girmemle bile batarya isim 35leri buluyor bu normal mi ve normalde telefonun isisi en cok kac olmali ?

    • Mustafa Bey,
      Telefonlardaki sıcaklık değerleri cihazdan cihaza farklılık gösterebiliyor. Ayrıca telefon ve batarya ısısı ayrı derecede oluyor. Aşırı ısınmalarda telefonlarda bilgisayarlar gibi kendini korumaya alıp soğutmak için kapanırlar. Eğer şarjınızın çabuk bittiğinden şikayetçiyseniz, uzun zamandır aynı batarya ile kullanılıyorsa değiştirmeyi deneyebilirsiniz. Bazen güncellemelere bağlı sistemden dolayı şarj süresinde farklılıklar olabiliyor, çok rastlanan bir durum değil. Cihazı üreten firma bunu fark edip ayrıca bir güncelleme getirebiliyor.

  21. Iki gun once galaksi s4 mini telefon aldım sadece iki tane oyun yükledim telefonla oynuyorum internete giriyorum hem şarjım hemen bitiyor hemde çok isiniyor acaba bozuk telefon mu verdiler diye düşünüyorum cvp verirseniz sevinirim

    • Berfin Hanım,
      Kullandığınız cihaz da olduğu üzere kendiniz de belirtmişsiniz ki oyun oynama ve internete bağlanma söz konusu. Aşırıya kaçılması durumunda cihazın şarjının çabuk bitmesi ve ısınması çok normal. Her hangi bir sorun olacağını düşünmüyorum. Telefon ile daha az ilgilenmeyi deneyebilirsiniz.

      • Merhaba ADMIN! ben htc desire 828 kullanicisiyim ve telefona guncelleme gelmemesine ragmen cok isiniyor wifi ye bagli olmasina ragmen pekmobil veri kullanmiyorum wifi oldugundan Ancak telefonda sadece mesajlasma ve sosyal medyada ilgileniyorum (wifi uzerinden) sorun nedir aciklarmisiniz simdiden tesekkur ederim :)

        • Benim elime aldığım son HTC One modeliydi ve aşırı ısındığını düşünmüştüm. Sanırım HTC cihazlar diğer markalara göre daha fazla ısınıyor kanısına varmıştım. Fakat şöyle de bir durum var wifi kullanıyorum ama sadece sosyal medya üzerinde desekte o cihaz yine de ısınmaya mağdur olacaktır. Veri kullanan her uygulama cihazın ısınmasına sebep olur. Mesela Facebook üzerinde 10-15 dk gibi bir sörf wifi ile bile olsa ısınma gösterir. Çünkü sürekli fotoğraf ve video indirerek güncelleyip kullanıcıya gösteriyor. Buna nazaran Whatsapp o kadar ısınma yapmayacaktır mesela çünkü sadece yazışmalar var. Bunlardan yola çıkabilirsin ve her zaman söylerim ısınmayan akıllı telefon bence yoktur.

        • Benim deşifre 828 var yeni aldım oda çok ısınıyor akıllı olmasından dolayı çok ısınıyor galiba

  22. samsung s3600i bu telefon neden ısınır sebeb nedir

    • Aykut Bey, aslında telefon yeni nesil bir telefon değil fakat şarj olurken, şarjda takılı konuşurken ve uzun görüşmelerde ısınmalar olabilir. Metal dış gövdeye sahip olan bu telefon ısıyı çabuk dağıtacağı gibi, çok ısınma durumda hissedilir derecede sıcaklığa ulaşabilir.

  23. Birde orjinal kılıf olmazsa eğer telefonun daha az ömrü olur demişlerdi Mıknatıslı kılıf teli etkilermis

    • Bu konuyla ilgili bir kullanıcının söz etmesi üzerine Note serisi bir telefonunda kılıfın mıknatısı ekran kısmına geliyormuş, sonralarda mıknatıs gelen kısımda S Pen kullanımında sorun yaşamış ve çırtlı kılıf yapmış. Sizinde dikkat etmenizi öneriyorum. Ayrıca kılıf telefonun üzerine ikinci bir kabuk olmasından dolayı aşırı ısınmalarda telefonun geç soğumasını sağlar.

      • Merhaba 1 haftalık note 4 kullanıcısıyım cihazım ilk 2 gün aşırı ısınma yapıyordu daha sonra bu problem kalktı. Şimdi ise ekranda ara ara donma oluyor telefonumda çok uygulama da yok kameradayken kamera başarısız diye yazı geliyor kapanıyor galeriye girerken donuyor çok sık olmasada bu durumu yaşıyorum. Ekranda ara ara donmaşar oluyor. Acaba bir sorun mu telefonum bozuk mu yardımcı olursanız çok sevinirim…

        • ilk iki gün Android’in yeni versiyonu olan Lollipop yüklenmiştir, sonrasında telefon yeni alındığı için uygulamalar güncellenmiştir. Uygulamalara güncelleme geldiğinde indirip yüklerken hafif donmalar olabiliyor. Fakat kamera ile ilgili olan sorun nereden kaynaklandığı hakkında malesef bir fikir oluşmadı. Bu konuyu Samsung müşteri hizmetlerini arayarak paylaşmanızı öneririm.

          • Kameranın donmasindaki sıkıntı hafıza artindandir ve Hafıza kartını çıkarıp takmanizi öneririm ve alabiliyorsaniz 32 lik bi hafıza kartı almanizi tavsiye ederım. Telefon ve ekran donmasindaki ana neden hafizanin kasilmis olmaasi ve fazla sayıdaki uygulamalarda olabiliyor

      • 11 Şubat 2016

        NOT3 KULLANICISIYIM 4 ÇİKMADAN 1 HAFTA ÖNCE ALDIM VE O GÜN BU GÜNDÜR TELEFON ŞARZDA RESMEN YANIYORDU. KAPALI ŞARZ EDİYORDUM
        AMA ŞARZ ALETİ DEİŞTİRDİM VE OLAY ÇÖZÜLDÜ NEKADAR HIZLI ŞARZ OKADAR ISINMA DEMEK ORTALAMA 2 SAATTE FUL OLUYORDU AMA TELEFON ATEŞ GİBİYDİ ŞİMDİ 3SAATE ŞARZ EDİYORUM VE ISINMA YOK

        • Şarj cihazlarının 2 Amper ve 1 Amper çıkışlı olanları var. Orjinali büyük ihtimal 2 A olandır, örneğin 3000 mAh kapasiteli bataryayı normal şartlarda 1.5 saatte şarj eder. 1 A olan şarj cihazı ise aynı kapasitede bataryayı 3 saatte şarj eder. Yani durum yüksek akımda şarjdan kaynaklı ısınmadır.

  24. Iyi günler benim note 3 um var yeni 2 haftalik fakat mobil verilen bağlamında 10 dk olmadan ciddi bir ısınma oluyor sizce ne yapmalıyım bu durum normal mi tesekkurler

    • Merhaba,

      Yazı içerisinde de söz ettiğim gibi mobil veri ile bağlantılarda cihazın ısınması normaldir. Eğer ki mobil veri gerektirecek bir oyun oynuyorsanız bu daha çok ısınmaya sebep olabilir. Mobil veri açıldığında şebeke üzerinde sürekli data alışverişi olur. Bunun nedeni facebook, swarm veya instagram bildirimleri gibi sürekli güncellenen bildirimlerden kaynaklı da olabilir. Yani cihaz mobil veri üzerinden ne kadar data alışverişi yaparsa o kadar çok ısınmaya sebep olacaktır.

  25. ben samsung g s4 kullanıyorum benim telefonumda aşırı derece de ısınıyor ve batarya m orjinal değil ama aldığım yer 2 yıl garantisi var sıkıntı olmaz dedi daha önce kullandyım batarya orjınaldı şişme yaptı ve telefonum kapanıyordu şimdi kapanmıyor ama çok ısınıyor telefonumla arza olabilir mi yoksa bu normal mi?

    • Merhaba Gülizar Hanım,

      Bende kısa zaman olmasına rağmen Samsung Galaxy S4 kullanıcısıyım. Telefon ısınmasına en büyük etken mobil veri ile kullanılan programlarda olacağını düşünüyorum. Sürekli mobil veri üzeriden data alışverişi yapan programlar telefonun ısınmasına sebep olacaktır ki bu benimde başıma geliyor. Özelikle internet bağlantısı gerektiren bir oyunu mobil veri açarak oynarsanız bu telefonun daha ısınmasına sebep olacaktır. Batarya meselesine gelirsek Samsung şirketi Galaxy S4 için batarya şişmesi olduğunda bir defaya mahsus ücretsiz orjinal batarya değişimi yapmaktadır.

    • 17 Ocak 2016

      Admin bey sizi tebrik ederim o kadar iyisinizki bu konuda bayım beklerim

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir